Започна приемът на общински проекти в конкурс на Съвета на Европа
публикувано на 11.01.17 в 15:15
Автор: Йорданка Петрова
публикувано на 11.01.17 в 15:15
Автор: Йорданка Петрова
Започна набирането на проекти за участие в конкурса на Съвета на Европа за популяризиране на добрите практики в местното самоуправление в България. Програмата е разработена от Центъра за експертиза на реформата в местното самоуправление към Съвета на Европа и в България се реализира с подкрепата на Министерството на регионалното развитие и благоустройството и Националното сдружение на общините. До този момент е изпълнявана успешно в редица европейски страни: Армения, Гърция, Молдова, Румъния, Сърбия, Украйна, Унгария, Швейцария.
"За първи път ще се реализира в България, като периодът, който обхваща е от октомври 2016 година, когато започна подготовката, до май 2017 година. Целта е добрите практики, които съществуват в много български общини да бъдат откроени, да бъдат популяризирани и да достигнат до по- голяма част от хората и от органите на местното самоуправление. Важното е да се знае, че тези добри практики трябва да бъдат реализирани в последните 18 месеца. Самото кандидатстване на Общините ще става през януари и февруари, като окончателният срок е 15 февруари за изпращане на практиките, а самата оценка и награждаването на отличените практики ще бъде в периода март- май 2017 година", каза във Видин по време на информационната кампания за разясняване на конкурса Славея Христова от Фондация за реформа в местното самоуправление, която координира проекта на Съвета на Европа за добрите практики в местното самоуправление на България.
В първото издание на Програмата за добри практики в България тематичните области са три: общинска подкрепа за граждански инициативи, нови технологии и решения в управлението, социални иновации и партньорства.
Критериите за оценка на практиките са: релевантност и въздействие, публичност и прозрачност, иновативност, устойчивост.
Всички български общини имат право и са поканени да участват в конкурса.
http://bnr.bg/vidin/post/100782162
"За първи път ще се реализира в България, като периодът, който обхваща е от октомври 2016 година, когато започна подготовката, до май 2017 година. Целта е добрите практики, които съществуват в много български общини да бъдат откроени, да бъдат популяризирани и да достигнат до по- голяма част от хората и от органите на местното самоуправление. Важното е да се знае, че тези добри практики трябва да бъдат реализирани в последните 18 месеца. Самото кандидатстване на Общините ще става през януари и февруари, като окончателният срок е 15 февруари за изпращане на практиките, а самата оценка и награждаването на отличените практики ще бъде в периода март- май 2017 година", каза във Видин по време на информационната кампания за разясняване на конкурса Славея Христова от Фондация за реформа в местното самоуправление, която координира проекта на Съвета на Европа за добрите практики в местното самоуправление на България.
В първото издание на Програмата за добри практики в България тематичните области са три: общинска подкрепа за граждански инициативи, нови технологии и решения в управлението, социални иновации и партньорства.
Критериите за оценка на практиките са: релевантност и въздействие, публичност и прозрачност, иновативност, устойчивост.
Всички български общини имат право и са поканени да участват в конкурса.
http://bnr.bg/vidin/post/100782162
Този документ е изготвен с финансовата помощ на Съвета на Европа. Възгледите, изложени тук, по никакъв начин не могат да се считат заофициална позиция на Съвета на Европа.