Въпроси/ОтговориВъпроси/Отговори   ТърсенеТърсене   ПотребителиПотребители

Потребителски групиПотребителски групи   Регистрирайте сеРегистрирайте се
 ПрофилПрофил   ВходВход 

Казус-Разработване на програма за промоция на Индустриален П

 
FLGR Forum Форуми -> Техническо побратимяване
Създайте нова тема   Напишете отговор
Предишната тема :: Следващата тема  
Автор Съобщение
admin
Site Admin


Регистриран на: 09 Май 2007
Мнения: 20

МнениеПуснато на: Чет Юли 02, 2015 12:59 pm    Заглавие: Казус-Разработване на програма за промоция на Индустриален П Отговорете с цитат

Казус-Разработване на програма за промоция на Индустриален Парк - Стара Загора

Казус-Разработване на програма за промоция на Индустриален Парк - Стара Загора

Казус

І. Кратко обобщение

Община Стара Загора се включи още в първа фаза на Програмата за техническо побратимяване, която се осъществява от ФРМС в партньорство с МАГУ, САЩ и се финансира от Американската агенция за международно развитие. В настоящата четвърта фаза участваме в проект Местно икономическо развитие и маркетинг , като с помощта на американския експерт Браян Макгоуен от Община Онтарио, Калифорния, разработихме стратегически маркетингов план за промоция на новосъздаващия се Индустриален парк в Стара Загора.

Община Стара Загора създаде работна група за изпълнение на проекта. В работната група участват директорът на Дирекция Стопанска политика, общинска собственост и екология , главният архитект, главният инженер, експертите по далекосъобщения, пътища, ВиК и газоснабдяване, експертът по местно икономическо развитие, екологът на общината. Работата на групата се наблюдава и контролира от зам.кмета на Община Стара Загора. Като консултанти са привлечени експерти от АРИР - Стара Загора.

II. Оценка на съществуващия проблем

Стара Загора има традиции в производството на електро- и електронни компоненти, прецизното уредостроене и машиностроене, роботиката и производствата в свръхчисти помещения. На територията на общината до 1990 година действаха Заводът за дискови запаметяващи устройства и Заводът по роботика и електроника Берое , в които работеха над 15 000 специалисти. Впоследствие тези предприятия бяха приватизирани, производствата им - драстично редуцирани, а специалистите - съкратени. Много от тях създадоха частни малки фирми със същия предмет на дейност, които обаче нямат потенциала и възможностите да привлекат всички квалифицирани специалисти от този бранш. Постепенно производството на електронни компоненти и прецизното уредостроене отстъпи място на търговията, ремонта и техническото обслужване на автомобили и мотоциклети, на лични вещи и стоки за домакинството, които в момента вече заемат 51% от икономиката в общината.

С изграждането на Индустриалния парк Община Стара Загора се стреми да стимулира разкриването на нови работни места и инвестициите в екологично чисти и основаващи се на науката производства, за които общината има традиции, образователен и пазарен потенциал.

Професионалните учебни заведения по електроника, електротехника и механика в града могат да обезпечат кадровите нужди на тези производства. В 9 професионални училища в Стара Загора се обучават 5100 ученика.

III. Описание на проекта

Работната група започна своята дейност през декември 2003 г. Избраният терен за Индустриалния парк е до първокласния път София - Бургас и път І-5 Свиленград - Русе. Местоположението му е изключително благоприятно и дава лесен достъп до всички видове транспорт - автомобилен, железопътен и въздушен. Най-близкото пристанище се намира на 80 км.

През януари 2004 г. специалисти от Община Стара Загора и АРИР заедно с американския ни консултант Браян Макгоуън от Община Онтарио извършиха преглед и подготовка на терена. След оценка на ситуацията се взе решение да се насърчи установяване на екологично чист, основаващ се на науката бизнес в следните отрасли:

Високи технологии - електроника;

Прецизно машиностроене, приборостроене и електро-домакински уреди;

Производство на медицинска апаратура.

Разработихме подробен план за подготовка на Индустриалния парк, включващ следните тактики:

определяне предварителната цена на земята;

получаване на всички документи, необходими за по-нататъшното развитие на Парка - промяна статута на земята, изготвяне на скица за разположението на парцелите и комуникациите, аерофотоснимка и хидрогеоложко проучване;

поставяне на информационни и указателни табели около Парка.

Паралелно с това създадохме стратегически маркетингов план за промоциране на Индустриалният парк, който включва следните стратегии:

проучване на съществуващия бизнес в общината: за осъществяването на тази стратегия предвидихме изработване на бизнес профил на Община Стара Загора, както и съвместна работа на екипа на общината с АРИР, ТПП, Стопанска Камара, НТС за запазване и развитие на съществуващия бизнес;

установяване на стратегически връзки: акцентирахме върху контактите с представителствата на чуждестранни Търговско-промишлени палати в България - изпращане на рекламни материали по пощата, както и отправяне на покани за посещение на Технологичния парк. Важно място се отреди и на създаване контакти с търговски представителства на българските посолства в чужбина, както и на работа с вече съществуващите чуждестранни инвеститори в града, използване на контактите с побратимените на Стара Загора градове;

участие в търговски изложения в страната и чужбина;

провеждане на специални събития, като организиране на посещения на потенциални инвеститори и насърчаване посещенията на чуждестранни делегации;

рекламиране чрез пресата, електронна поща или изпращане на писма, брошури, рекламни материали и покани за посещения от кмета до потенциалните инвеститори. В маркетинговата програма приоритет се даде на подготовка на информация за Индустриалния парк и включване в уеб-сайт, издаване на брошура за Парка и реклама в специализирани списания.

IV. Времетраене на изпълнението

Програмата за промоция на Индустриален парк - Стара Загора и стартирането на нейното осъществяване беше извършено за период от 7 месеца.

Заложили сме един по-дълъг период от 5 години за привличане на инвеститорите в Индустриалния парк, но се надяваме в резултат на реализацията на агресивната ни маркетингова стратегия да намалим времето за окончателното привличане на инвеститори.

V. Преглед на решенията

По подготовката на терена за индустриалния парк:

Определена е приблизителната цена на земята - 10 щ.д./кв. м. Поради това, че се предлага най-привлекателният и атрактивен терен общинска собственост, решихме да предложим по-висока цена като база за преговори с потенциалните инвеститори;

Възложени са и са в ход хидрогеоложките проучвания на терена;

От определените 150 дка 113 дка са земеделска земя, чието предназначение трябва да се промени. Специалистите от общината взеха решение тези 113 дка да се разделят на 4 парцела, за да се придвижат процедурите на местно ниво. За два от парцелите (заемащи площ 39,41 дка и 39,5 дка) е изработен подробен устройствен план, направен е акт за категоризация и е съгласувано с ХЕИ и РИОСВ. За останалите 63,2 дка е стартирана същата процедура;

Довеждащата инфраструктура е налице;

Общината може да приключи подготвителните дейности в срок от 3 (три) до 12 (дванадесет) месеца;

Направена е аерофотоснимка и парцелиране на терена;

В процес на подготовка е поставянето на информационни и указателни табели около Индустриалния парк.

По стратегическия маркетингов план за промоциране на Индустриалния парк:

С финансовата подкрепа на ФРМС отпечатахме брошура на английски език, представяща бизнес климата в общината и изцяло насочена към потенциалните инвеститори в Индустриалния парк;

Брошурата бе представена на търговските изложения в Хановер и Чикаго;

Изготвихме Power Point презентации, които Община Стара Загора представи на търговските изложения в Хановер и Чикаго;

Участвахме в CoreNet Global Summit Chicago от 15 до 19 май 2004 г. като благодарение на любезната покана на Община Онтарио работихме на техния щанд, без да плащаме наем изложбена площ. На изложението проведохме повече от 30 срещи и разговори с бизнесмени и консултантски компании. Всички проявиха подчертан интерес към инвестиране в България. Интересуваха се от политическата обстановка в страната, средната работна заплата в региона и нивото на квалификация на работниците. В резултат на тези разговори имаме вече запитване за установяване на стратегически икономически отношения и започване на бизнес в Стара Загора.

Подготвят се писма-покани от името на кмета към бизнеса в общината, бизнеса в страната и чуждестранните бизнес-мениджъри, с които установихме контакт по време на CoreNet Global Summit Chicago от 15 до 19 май 2004 г.;

Подготвени са писма и предстои изпращането на брошурата за Индустриалния парк на потенциални инвеститори в страната и чужбина;

Електронна версия на брошурата се подготвя за публикуване в

сайта на АРИР - Стара Загора

http://www.szeda.bg/

сайта на Община Стара Загора

http://www.city.starazagora.net

и уеб-сайта на Партньорството са местно икономическо развитие

http://www.invest.bg/

VI. Принос

Ефектът от съвместната ни работа с американския експерт Браян Макгоуън от Община Онтарио във връзка с подготовката и промоцията на Индустриален парк - Стара Загора се изразява в следното:

Създаде се маркетингова стратегия за привличане на инвеститори в общината;

Актуализира се програмата за подготовка на Индустриалния парк;

Община Стара Загора участва в CoreNet Global Summit Chicago от 15 до 19 май 2004 г., в резултат на което установи ценни контакти с консултантски фирми и бизнесмени от САЩ;

В резултат на активната медийна кампания бе подобрен имиджът на Община Стара Загора като институция, търсеща диалог с местния бизнес, ангажираща се за икономическото развитие и подобряване стандарта на жителите на общината.

VII. Заключение

Участието на Община Стара Загора в Проекта на ФРМС Местно икономическо развитие и маркетинг на българските общини доведе до промяна не само в структурата на общинската администрация, но и в мисленето на екипа й. Ние съзнаваме, че процесът на търсене, идентифициране и привличане на инвеститори е труден и продължителен. Твърдо сме решени обаче да постигнем добри резултати на база на получените знания, добре координираната екипна работа, прилагането на активна маркетингова стратегия и осъществяването на последователна общинска бизнес политика.

Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
Покажи мнения от преди:   
Създайте нова тема   Напишете отговор    FLGR Forum Форуми -> Техническо побратимяване Часовете са според зоната GMT
Страница 1 от 1

 
Идете на:  
Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети