Въпроси/ОтговориВъпроси/Отговори   ТърсенеТърсене   ПотребителиПотребители

Потребителски групиПотребителски групи   Регистрирайте сеРегистрирайте се
 ПрофилПрофил   ВходВход 

Казус-РАЗРАБОТВАНЕ НА МАРКЕТИНГОВА СТРАТЕГИЯ ЗА ВИСОКОТЕХНОЛ

 
FLGR Forum Форуми -> Техническо побратимяване
Създайте нова тема   Напишете отговор
Предишната тема :: Следващата тема  
Автор Съобщение
admin
Site Admin


Регистриран на: 09 Май 2007
Мнения: 20

МнениеПуснато на: Пет Ное 23, 2007 2:17 pm    Заглавие: Казус-РАЗРАБОТВАНЕ НА МАРКЕТИНГОВА СТРАТЕГИЯ ЗА ВИСОКОТЕХНОЛ Отговорете с цитат

Казус-РАЗРАБОТВАНЕ НА МАРКЕТИНГОВА СТРАТЕГИЯ ЗА ВИСОКОТЕХНОЛОГИЧЕН ИНДУСТРИАЛЕН ПАРК ОПТИКОЕЛЕКТРОН - ПАНАГЮРИЩЕ

Казус-РАЗРАБОТВАНЕ НА МАРКЕТИНГОВА СТРАТЕГИЯ ЗА ВИСОКОТЕХНОЛОГИЧЕН ИНДУСТРИАЛЕН ПАРК ОПТИКОЕЛЕКТРОН - ПАНАГЮРИЩЕ

Казус

I. Кратко обобщение

Участвайки в ІV фаза на Програма за техническо побратимяване между български и американски общини - Местно икономическо развитие и маркетинг на българските общини , Община Панагюрище успя да реализира проект Разработване на маркетингова стратегия за Високотехнологичен индустриален парк Оптикоелектрон - Панагюрище . Целта на проекта бе Панагюрище да се докаже като основно и подходящо място за развитие на високотехнологични производства посредством маркетинг на съществуващия високотехнологичен комплекс, с цел да се поддържа и привлича нов бизнес в технологично базираните отрасли на общината. Проектът беше успешно изпълнен благодарение на високо-професионалната консултантска помощ на Дейвид Хъмфрис, директор Планиране и икономическо развитие в Община Уест Керълтън, Охайо, САЩ .

II. Оценка на съществуващия проблем

Община Панагюрище е център на прецизното приборостроене в страната, в който има изградени мощности и традиции в оптичното, оптико - механичното и оптико - електронно производство и технологии.

Стратегията за икономическо развитие на отрасла прецизно приборостроене(като екологично чисто, високо технологично и перспективно производство) предвижда стабилизиране, възстановяване и увеличаване на относителния му дял в икономиката на общината.

Независимо от тенденциите за стабилизиране и възстановяване на отрасъла, чрез създаването на нови предприятия в бранша (изключително успешно и интензивно развиващи се), голям свободен сграден фонд и земя с напълно оборудвана инфраструктура за високотехнологични производство са неизползваеми в момента. Нивото на безработицата в Община Панагюрище е 13,7 % и e над средното за страната (13, 3 %). Голяма част от безработните са освободени работници и специалисти при преструктурирането и конверсията на предприятие от военно-промишления комплекс , произвеждащо прецизни прибори. Същото предприятие днес е приватизирано и е частна собственост. Територията и производствените му мощности, включително и свободния т му сграден фонд са обособени в индустриален парк.

Наличието в общината на голям брой квалифицирана работна сила в отрасъла прецизно приборостроене, както и единствената в страната Професионално - техническа гимназия , подготвяща кадри по специалност Оптика, оптико - механични и оптико - електронни прибори , предопределят устойчив и постоянно висок коефициент на предлагането спрямо търсенето на такъв тип специалисти в бранша, с което се нару ш ава пазарния т принцип на пазара на труда.

III. Описание на проекта

Община Панагюрище стана инициатор за разработването на проекта, отчитайки значимостта на проблема за икономиката на общността. Имайки предвид изключително богатия опит на американските общини в областта на маркетинга, Панагюрище реши да използва възможностите за работа с американски консултант в тази насока по линия на Програмата за техническо побратимяване между български и американски общини.

За осъществяването на проекта беше създадена целева работна група, включваща Сергей Благов, експерт по икономическо развитие на общината , водещи специалисти от Оптикоелектрон Груп АД , собственик на Високотехнологичния индустриален парк, и Дейвид Хъмфрис, директор Планиране и икономическо развитие в Община Уест Керълтън, Охайо, САЩ. Същинската работа по проекта започна през декември 2003 г. Мисията на работната група беше Панагюрище да се утвърди като основно и подходящо място за развитие на високотехнологични производства посредством маркетинг на съществуващия високотехнологичен комплекс, с цел да се поддържа и привлича нов бизнес в технологично базираните отрасли на общината.

По препоръка на американския експерт работата по проекта започна с и нвентаризация и анализ на състоянието на свободните производствени площи и терени. Описаха се техническите им характеристики. Създаде се опис на техническата инфраструктура на комплекса и на технологичните възможности и организационните услуги, които той може да предложи, с цел пълното им представяне в маркетинговия рекламен пакет.

Работната група отдели особено внимание в избора на име на комплекса, неговото лого и определяне на мото на комплекса, включващо и подчертаващо уникалните му технико-технологични характеристики. Като резултат се създаде маркетингово послание на комплекса като място, където високите технологии съществуват и могат да се развиват.

Разработи се и беше издаден маркетингов пакет: рекламна папка, съдържаща рекламни брошури и електронна презентация на комплекса на CD .

Разработи се и беше публикувана Интернет-страница, рекламираща уникалните възможности на комплекса.

Работната група подготви и маркетингова програма за Високотехнологичния индустриален парк Оптикоелектрон - Панагюрище, в която идентифицира маркетинговите цели на комплекса и определи начините за разпостранение на маркетинговите материали чрез: участие в технически панаири и изложения, български търговски представителства в чужбина, държавни и обществени организации, търговски агенти за недвижими имоти, специализирани Интернет-страници и медийни изяви, преса, радио и телевизия.

IV. Времетраене на изпълнението

Проектът беше изпълнен в периода декември 2003 - май 2004 година, или за около 6 месеца беше създаден завършен маркетингов пакет на Високотехнологичния индустриален парк и бе разработена програма за неговия маркетинг, която в момента и в бъдеще подлежи на изпълнение.

V. Преглед на решенията

Крайните резултати от разработването на проекта са:

¨ Издаден е маркетингов пакет, състоящ се от рекламна папка, съдържаща рекламни брошури и електронна презентация на комплекса на CD ;

¨ Публикувана е Интернет-страница, рекламираща уникалните възможности на комплекса на адрес www . inpark - oe . com ;

¨ Разработена е програма за маркетинг на Високотехнологичен индустриален парк Оптикоелектрон - Панагюрище;

¨ Има сключен предварителен договор с външен инвеститор за разкриване на високотехнологично производство в размер над 1 млн. евро

VI . Принос

В резултат на прилагането на водещи американски практики в областта на маркетинга беше постигнат многопланов ефект от изпълнението на проекта. Работейки по изпълнение на създадената програма и чрез създадените материали за маркетинг, Оптикоелектрон Груп АД и Община Панагюрище осъществяват проактивно привличане на външни инвеститори във високите технологии. Посредством това се осъществяват стратегическите цели на общината - утвърждаването й като основно и подходящо място за развитие на високо-технологични производства, посредством маркетинг на съществуващия високотехнологичен комплекс, с цел да се поддържа и привлича нов бизнес в технологично базираните отрасли.

Постигат се и следните цели:

- Създават се нови работни места (само от първия подписан договор се очаква разкриването на над 52 нови работни места в рамките на 18 месеца);

- Специалистите от бранша се реализират по - пълно и имат възможност за обективно заплащане на труда .

- Чрез общественото-частно партньорство се постига задържане и развитие на съществуващия високотехнологичен бизнес в общината, значимото следствие на този процес е повишаване на жизнения стандарт на гражданите.

VII . Заключение

Проект ът е успешна практика за общественно - частно партньорство между О бщина Панагюрище и Оптикоелектрон Груп АД за решаване на проблемите по изпълнение на стратегиите и плановете за икономическо развитие на общината. Това е пример как общината чрез обществено-частно партниране може да влияе върху темповете на икономическото развитие на структурно определящи и стратегически отрасли на местната икономика.

Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
Покажи мнения от преди:   
Създайте нова тема   Напишете отговор    FLGR Forum Форуми -> Техническо побратимяване Часовете са според зоната GMT
Страница 1 от 1

 
Идете на:  
Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети