Въпроси/ОтговориВъпроси/Отговори   ТърсенеТърсене   ПотребителиПотребители

Потребителски групиПотребителски групи   Регистрирайте сеРегистрирайте се
 ПрофилПрофил   ВходВход 

Проект: Създаване на маркетингова програма за Община Видин и

 
FLGR Forum Форуми -> Техническо побратимяване
Създайте нова тема   Напишете отговор
Предишната тема :: Следващата тема  
Автор Съобщение
admin
Site Admin


Регистриран на: 09 Май 2007
Мнения: 20

МнениеПуснато на: Чет Юни 26, 2008 7:16 am    Заглавие: Проект: Създаване на маркетингова програма за Община Видин и Отговорете с цитат

Проект: Създаване на маркетингова програма за Община Видин и поддържане на бизнес контакти

к а з у с

Разработване на програма за икономическо развитие
и маркетинг на
Община Видин

1. Кратко обобщение

Програмата за техническо побратимяване между български и американски общини даде възможност на общините Видин и Уест Керълтън, Охайо, САЩ да работят по следните проекти, свързани с икономическото развитие на Видин:

1. Разработване на програма за икономическо развитие и маркетинг на Община Видин.

2. Създаване на промишлена зона за малки и средни предприятия (МСП).

3. Подкрепа за обмен на бизнес делегации между Видин и област Дейтън, Охайо, САЩ.

Преструктурирането на икономиката на България като цяло и в частност на Община Видин прави тези проекти изключително важни за бъдещето на общината. Настоящиятказус описва работата по първия от горепосочените проекти, а именно разработването на програма за икономическо развитие и маркетинг на общината.

2. Описание на съществуващия проблем

Община Видин е изправена пред проблем с високата безработица, която достига около 25%. Един от най-големите работодатели - Заводът за гуми и химикали Видахим - не работи от две години и остави без работа почти 5000 души. Отрицателният икономически ефект от конфликтите в Югославия даде отражение и върху Видин, тъй като намиращата се едва на 30 километра на запад от общината Сърбия е основен търговски партньор. Преструктурирането на българската икономика като цяло също влияе по посока на намаляване на приходите и стесняване възможностите за икономически растеж.

Горепосочените фактори водят до значителна миграция на работната сила и повишаване на социалното напрежение сред населението. Налице е нужда от привличане на външни инвестиции в региона с цел осигуряване на заетост за населението и повишаване данъчните приходи в общинския бюджет.

Община Видин разполагаше с обща маркетингова информация, но й липсваше информация, насочена към бързо и ефективно задоволяване на нуждите на потенциални инвеститори. Осъзна се необходимостта общината да прилага проактивен подход. В следващите няколко години се очаква да бъде построен вторият мост на Дунав, който ще осигури пътна и железопътна връзка между Западна и Източна Европа. Стратегическото разположение на общината по трасето на този търговски коридор дава прекрасна възможност за утвърждаването й като производствен и дистрибуционен център на глобалния пазар.

3. Описание на проекта

През периода април 2001 - май 2002 година екипите на общините Видин и Уест Керълтън, които работиха по програма Техническо побратимяване , създадоха бизнес страница на Община Видин в Интернет.

След обсъждането на целите партньорите ни предложиха примерна структура на Интернет-страницата. Дейвид Хъмфрис, директор Икономическо развитие и планиране в Община Уест Керълтън, проучи почти 50 Интернет-страници в района на Дейтън. При разработването на структурата на страницата се ръководехме от следните основни принципи:

¨ Максимално удобство за потребителя, за да могат представителите на бизнеса да получат необходимата им информация в собствения си офис;

¨ Осигуряване на възможност на потребителя да установи всички необходими контакти по електронен път, както и да уточни подробности, свързани с графика и настаняването му по време на престоя му във Видин;

¨ Икономическата информация да се представи на български и на английски и да включва данни за:

Ø транспортни връзки;

Ø разстояния до основни български и европейски градове, митници и др.;

Ø население;

Ø енергоразпределение (цени и инфраструктура);

Ø телекомуникации;

Ø водоснабдяване и канализация (цени);

Ø пречиствателни станции за отпадни води.

¨ Синтезирана обща информация с възможност за навлизане в подробности;

¨ Бърз достъп чрез ограничена употреба на графика и анимация;

¨ Разработване и поддръжка на страницата от екип от общински специалисти, като по този начин се осигурява своевременно и евтино актуализиране на информацията;

¨ Връзка към бизнес-страницата на Община Видин от Интернет-страницата на Община Уест Керълтън;

¨ Използване на карти за илюстриране на географското положение и близостта до основни пазари;

¨ Акценти върху подходящата за воден, речен и пътен транспорт инфраструктура и върху строежа на Дунав мост 2;

¨ Информация за Еврорегион Дунав на граничните области Видин, Зайчар и Калафат и за проектите, за които се търси финансиране;

¨ Подобрено представяне на общинската икономика:

Ø Таблична информация за основни работодатели;

Ø Представяне на някои общински фирми и връзки към страниците на други;

Ø Раздел Приватизация предоставя информация за свободни терени и селскостопански земи край международен път Е-79 и европейски коридори No. 4 и No. 7; възможност за непосредствен контакт между потребителя, съответния общински служител и преводача от английски.

Екипите бяха ръководени от: Мариела Вълкова, началник отдел Регионално развитие и обществена политика и координатор на Община Видин по програма Техническо побратимяване ; Евгения Начева, началник канцелария на кмета, и Дейвид Хъмфрис, директор Икономическо развитие и планиране в Община Уест Керълтън. По време на срещите, проведени при посещенията в България и САЩ, екипите събраха информация, която беше използвана при разработване на електронни и печатни маркетингови материали.

При трите си посещения в САЩ екипите от Община Видин с срещнаха с представители на Търговската камара на Дейтън, Окръг Монтгомъри, Департамента за икономическо развитие на Охайо, Съюза за регионално развитие на Дейтън, Търговската служба на САЩ, Центъра за развитие на малкия бизнес в Дейтън и общински служители от отделите по икономическо развитие на различни общини в района на Дейтън. Вицепрезидентът по маркетинг на Съюза за регионално развитие на Дейтън придружи екипа на Уест Керълтън по време на едно от посещенията му във Видин и даде ценни съвети по разработването на маркетинговите материали.

4. Времетраене на изпълнението

Графикът за работа на партньорството Видин Уест Керълтън беше плътно запълнен. Някои от по-важните задачи, включени в Работния план, бяха:

Ø Запознаване с Интернет-страници и печатни маркетингови материали в района на Дейтън април-май 2001 год.;

Ø Разработване структурата на Интернет-страницата май - юни 2001 год.;

Ø Събиране на информация, включително списък на общинските парцели и сгради юли 2001 год.;

Ø Обсъждане на структурата на интернет-страницата юли 2001 год.;

Ø Преглед и актуализация на информацията юли - септември 2001 год.;

Ø Разработване на интернет-страницата септември - ноември 2001 год.;

Ø Включване на раздел за Видин в Интернет-страницата на Уест Керълтън септември 2001 год.;

Ø Окончателно разглеждане на страницата и пускане в Интернет декември 2001 януари 2002 год.;

Ø Съставяне на списък от потенциални потребители и рекламодатели на страницата май 2002 год.

В рамките на малко повече от една година двата екипа се срещнаха, запознаха се с проблемите на икономическото развитие, приеха план за действие, създадоха бизнес страница на български и английски, разработиха печатен маркетингов профил и извършиха обмен на една бизнес делегация. В края на прогрмата се осъществиха още дверазмени на специалисти, с което работата по проектите в областта на икономическото развитие завърши:

- посещение експертите от Уест Керълтън във Видин в началото на май 2002 за окончателно приемане на стратегията за разпространение на маркетинговите материали сред потенциални инвеститори;

- посещение на експерти от Видин в Уест Керълтън, края на май 2002 съвместно с представители на бизнеса.

5. Принос

Все още е твърде рано да се прави оценка на цялостния ефект от програмата за икономическо развитие и маркетинг на Община Видин. Интернет-страницата бе завършена наскоро и все още до нея няма постоянен достъп. Трябва да се отбележи, че работата по програма Техническо побратимяване е само началото на действията в областта на маркетинга.

Въпреки това могат да бъдат посочени няколко преки и непреки ползи:

Ø Съставеният за целите на Интернет-страницата списък на общинските терени и сгради позволява на общинските служители своевременно да предоставят конкретна информация за определен терен при запитване от страна на потенциален инвеститор;

Ø Процесът на събиране на информацията и създаването на интернет-страницата накара Община Видин да се концентрира върху най-стратегическите обекти;

Ø Общинските служители във Видин придобиха ценен опит в работата с местния частен сектор;

Ø Служителите на Община Видин продължават да изграждат връзки с колегите на национално и областно ниво и в НПО;

Ø В резултат на трите посещения в Уест Керълтън, жителите на район Дейтън вече са добре информирани за Община Видин.

6. Заключение

Програмата за икономическо развитие и маркетинг на Община Видин се намира в етап, в който маркетинговите продукти са готови за разпространение. Все още предстои много работа по насочването на инвеститорите към новата бизнес-страница на общината. След завършването на Дунав мост 2 Община Видин ще бъде в изгодна позиция активно да привлича инвеститори и да отговаря на техните запитвания своевременно и ефективно

Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
Покажи мнения от преди:   
Създайте нова тема   Напишете отговор    FLGR Forum Форуми -> Техническо побратимяване Часовете са според зоната GMT
Страница 1 от 1

 
Идете на:  
Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети