Foundation for Local Government Reform
2009/01: Проектът на НАСО РБ по ОПАК „Организационна устойчивост на професионално ориентираните НПО в подкрепа на общините”

Еуфорията от спечелването на проекта на НАСО РБ по Оперативна програма „Административен капацитет”, за чиито основни параметри ви информирах в предишния брой на „Секретар”, отмина много бързо! И сега, позволявам си да се цитирам, .. „Чака ни много работа, но приятна и полезна!”. От гледната точка на изминалите вече три месеца на проекта бих добавил - работата е, НАИСТИНА, МНОГО и тези от вас, които пряко участват в изпълнението и управлението на проекти, ме разбират прекрасно какво имам предвид!

По-долу, в резюме, искам да ви информирам какво се е случило по проекта до сега!

 

Организационни дейности по подготовката за изпълнението на проекта:

1.      Разработване на План за действие.

2.      Организиране и провеждане на първа работна среща: НАСО РБ /Бенефициент/ – АСКО /Партньор/ - 04 – 05.09.2008 г. – гр. Вълчи Дол.

3.      Формиране на екипа. Правила за работа на членовете на екипа по изпълнение на проекта.

4.      Създаване на система за комуникации – вътрешни в екипа и с УО на ОПАК.

5.      Структуриране на проектно досие за документите по проекта - на хартиен носител и създаване на електронно досие.

6.      Избор на изпълнители:

- Процедура „Избор на подходяща оферта” за кетъринг на семинари, обучения, фокус-групи и кръгла маса, в съответствие с разпоредбите на ПМС № 55 / 12.03.2007 г.;

- За изпълнението на част от дейности 1 и 2, без процедура, бе сключен договор за изпълнение с фирма „Ню Ай” ООД – София;

- Подобен договор за част от дейностите 2, 3, 4, 5, 6 и 7 бе сключен с „МГК” ООД-София.

 

По дейности:

Дейност 1:Проучване на нуждите на професионално ориентираните НПО, подкрепящи общините, за привличането на членове и разработване на препоръки за организационното им развитие.

Резултати от тази дейност:

1.      Подготвени на 2 вида анкетни карти от 2 експерти на „Ню Ай” ООД.

2.      Тиражирани анкетните карти, подготвени списъци и изпращане по пощата и електронна поща на над 60 потенциални респонденти.

3.      Обработени резултатите от анкетите. Подготвени сценарии за фокус-групите на НАСО РБ и АСКО от експерти на „Ню Ай” ООД. Подготвен Статистически преглед на анкетното проучване за НАСО РБ и АСКО!!! От прегледа става ясно, че броят на проявилите интерес и попълнили анкетата многократно надвишава заложения индикатор / 60 /!!!

Благодаря на всички колеги и партньори, които са се отзовали и са участвали в реализацията на тази мащабна под-дейност!!!

4.      Подготвени, тиражирани и изпратени покани за участие в фокус-групите на НАСО РБ и АСКО – общо 60 комплекта писма. Същите са изпратени на над 90 члена на НАСО РБ и АСКО и по електронен път!

5.      Разработка на сценариите /работна програма/, провеждане на две фокус-групи на НАСО РБ и АСКО – 03.10.2008 г. /петък/, зала „Македония”, София.

Водещ на фокус-групите - Младен Каменов – експерт на „Ню АЙ” ООД - София

6.      Систематизиране на резултатите от фокус-групите – „Ню Ай” ООД:

7.      Изготвяне на два аналитични доклада за НАСО РБ и АСКО, с проучване на нормативната база и опит – „Ню Ай” ООД.

Всички заложени под-дейности в дейност 1 са изпълнени, като са покрити всички предварително заложени измерители и индикатори, с което дейност 1, като цяло, е финализирана!

 

Дейност 2:Разработка на учебен модул за привличане на нови членове и организационно развитие.

Резултати от тази дейност:

1.      Формиране на екипи за работа по двата Наръчника / на НАСО РБ и АСКО /.

Екипът на НАСО РБ е в състав: В. Радев-Провадия, Ив. Върбанов-Вълчедръм, Р. Русев-Добрич, Т. Манева-Белослав.

2.      Актуализация на Наръчниците, предпечатна подготовка и печат – по 300 екз. всеки.

Наръчника на секретаря на община – второ издание, на хартиен носител, в папка-тип „Класьор” е с обем над 350 листа!!! Ще бъде предоставян към работните материали на участниците в обученията по дейност 5, както и на нови колеги-секретари!

Същият се подготвя и в електронен формат /извън проекта!/, заедно с допълнителни материали и е-консултациите от 2007 и 2008 г.!

3.      Подготовка, организация и провеждане на специализирани семинари за разработка на учебни материали за обучение по привличане на нови членове и организационно развитие.

Този на НАСО РБ бе проведен от 05.11. до 07.11.2008 г. в Трявна. Членове на екипа: Вл. Райков - Лом, Ем. Миланова - Ценово, Н. Горова - Ст. Загора, П. Янински - Ихтиман, С. Христова - Ловеч, Т. Ангелова - Вълчи Дол.

Водещ – Младен Каменов – “МГК” ООД-София.

4.      Разработени учебни материали за обучението – от членовете на екипа, с консултантската помощ на Младен Каменов – “МГК”ООД-София

Всички заложени под-дейности в дейност 2 са изпълнени, като са покрити всички предварително заложени измерители и индикатори, с което дейност 2 също е финализирана!

 

Дейност 3:Разработване на методика за непрекъснато повишаване на квалификацията на членовете.

Резултати от тази дейност:

1.     Разработен нов дизайн на интернет-страницата на НАСО РБ и нова страница на АСКО, актуализация на данните в интернет-страниците на двете асоциации и публикуване в интернет-пространството.

Колеги,

Моля, посетете новата интернет-страница на НАСО РБ на адрес: www.naso-rb.org !!!

Очаквам с нетърпение вашите отзиви!

Интернет-страницата на АСКО можете да видите на адрес: www.asko-bg.com

2.     В началото на месец декември подготовка и провеждане на фокус-групите на НАСО РБ и АСКО, свързани с проучване на мненията и потребностите за разработване на методиката за непрекъснато повишаване на квалификацията на членовете.

Същите бяха проведени: За НАСО РБ – на 05.12.2008 г., за АСКО – на 06.12.2008 г. – конферентна зала на ул. „Мария Луиза” 92 от 10:00 до 15:00 часа.

Водещи на фокус-групите - експерти от „Ню Ай” ООД-София.

Участници: по 20 члена на НАСО РБ и АСКО.

          Останалите под-дейности предстои да бъдат реализирани през януари, както е заложено в графика на дейностите.

          Отново благодаря на всички колеги, които отделиха от оскъдното си време и се включиха в реализацията на всички тези дейности!!!

 

Дейност 9:Информационни дейности, осигуряващи прозрачност на реализирането на проекта

Резултати от тази дейност:

1.      Дизайн и отпечатване на 200 екз. Информационни брошури за проекта на НАСО РБ / АСКО.

Информационната брошура бе официално представена и разпространена /а по-късно и по пощата/ по време на Форума на секретарите на Петата годишна среща на местните власти през октомври в к.к. Албена.

2.      Прес-съобщение за старта на проекта бе публикувано на интертнет-страницата на община Габрово и отразено в регионалните вестници на област Габрово.

3.      През отчетния период бяха направени няколко платени и безплатни публикации в печатни медии!

 

Колеги,

Това е в резюме! За бъдещото развитие на дейностите по проекта ще използвам активно и възможностите на новата интернет-страница! Посещавайте я често!

Очаквам, с нетърпение останалите дейности! Убеден съм, че ще се включвате активно. От това зависи успешната реализация на проекта, а и ползата, която ще имаме от него, в организационен план. Разчитам, както винаги, на вашата съпричастност, отзивчивост и участие в разнообразните форми и прояви по проекта в близко бъдеще!

     

 

Васил Панчаров

Ръководител на проекта на НАСО РБ по ОПАК

 

Брошура


Valid XHTML 1.0 Transitional


Разпечатано от сайта на ФРМС - Printed from the FLGR Website.
Сайт, разработен от Нимасистъмс. Developed by Nimasystems.
www.nimasystems.com, +359 896 610 876, [email protected]