Обучават ведомствени PR-и как да се държат с медиите
Служителите, отговарящи за обществените връзки във ведомствата на Националната агенция за приходите, Общинската администрация и кметствата се обучават за по-добра работа с медиите и с гражданите. Амбициозен проект на Асоциация “Форум” стартира програма, която цели да обучи работещите в публичната администрация и техните шефове, как да се справят по ефективно със задачите на PR и отношенията с журналисти и граждани, търсещи повече информация.
Вече са издадени и два наръчника, които целят да помогнат на всички, които работят в областта на комуникациите, с практически съвети как да подобрят имиджа на техните институции. Проектът предвижда в скоро време да бъдат обучени и служителите в отделите “Връзки обществеността” в министерствата, както и самите министри.
Сред съветите за работа с медии са основно, как да бъдат създавани ефективни послания и справяне с негативните новини. Отговарящите за връзките с обществеността във ведомствата, обикновено не са хора специалисти по PR, а бивши журналисти или просто специалисти, завършили публична администрация. В много от случаите най-вече при негативно отразяване на новина за тяхното ведомство, служителят отговаряш за медиите реагира негативно и нападателно, към отделния репортер или редакцията, която е публикувала новината.
Експертите от неправителствената организация, съветват да не се реагира пресилено за всяка негативна новина и да се избягват конфликти с медиите. Освен в този план, отговарящите за работа с журналисти ще бъдат обучени как най-добре да обявяват своите новини, да пишат прессъобщения, да организират пресконференции и да могат да въздействат върху медиите и общественото мнение.
Освен за работа с медиите, служителите в публичната администрация ще бъдат обучени и как да осигуряват достъп на гражданите до обществено достъпна информация, как да съхраняват класифицираната информация и личните данни. Чиновниците ще се запознаят с начините за по-добра работа с нормативни актове и ще получат редица практически съвети.
Обучението се реализира по проект осъществен с финансовата подкрепа на Оперативна програма “Административен капацитет”, съфинансирана от Европейския съюз.
четвъртък, 9 април 2009