Foundation for Local Government Reform
Иновационни практики в България
Обмен на иновации за развитие на местното самоуправление
назад

Номинирай
Verification Code
Въведете кода от картинката тук:
Ако не виждате кода добре, натиснете върху картинката, за да видите нов
Предистория

Многостранната дейност на местните органи на самоуправление следва да бъде правилно организирана чрез ефективна система за координация и контрол. За упражняването и контролирането на тази многостранна дейност от първостепенно значение е нужно осигуряването на оптимален Интранет информационен портал, включващ вътрешни и външни източници на данни от различен вид и съдържание.

От голямо значение е използването на цялата налична информационна база за управленски процес, съдържащи се в базите на действащи национални и ведомствени информационни системи. Начинът на събирането, съхраняването, обработката, както и директното използване на готови информационни бази предопределя до голяма степен нивото на задоволяване с необходимата информация за вземане на ефективни управленски решения от ръководството на общинската администрация. Чрез непрекъснатото развитие на собствената информационна база на общинско равнище се създават възможности за реално осъществяване на обществените функции и качественото обслужване на населението.

Практика

Началото на проекта бе поставено в края на 2003 год. На базата на детайлното изследване на информационните фондове и технологичните вериги в общинската информационна система и на информационните потребности на служителите в администрацията бяха очертани основни рамки на локалния Интранет портал и създаване на структурирани информационни бази в портала и осигуряване на условия за ефективното му използване.

От гледна точка на информационните източници за осигуряване на информацията и функционалното й приложение в дейността на администрацията в локалния информационен портал са обособени следните информационни модули:

- Нормативни документи национални и местни, структурирани по отделни сфери на общински дейности: обща администрация, гражданско състояние, концесии, приватизация, общинска собственост, административно обслужване и др.

- Информация за дейността на Общински съвет - Кубрат решения, наредби, правилници, протоколи от заседанията на Общинския съвет и Постоянните комисии към него.

- Регистър на издадени административни актове информация за издадени актове на кмета на общината. Информацията ежеседмично се въвежда в Регистъра на административните структури и на актовете на органите на изпълнителната власт , съгласно Закона за администрацията.

- Информация за квалификация и обучение за работа с програмни продукти MS Word и MS Excel.

- Информация за трансграничните сътрудничества на общината и презентационни материали за побратимените общини.

- Електронни формуляри на част от административни и технически услуги.

Резултати

За изграждане на успешно действащо, модерно общинско управление бе постигнато структуриране и бърза достъпност на приложими и прилагани документи, създадени от държавата и общините; автоматизираната информационна система повиши ефективността на работата на общинска администрация и създаде условия за вземане на ефикасни управленски решения

Прикачени файлове:
001.JPG
002.JPG
Иноватор: Бюлент Адемов
Дата на публикация: 21 септември 2006
Номинации: 1
Бюлент Адемов
Директор на Дирекция "Aдминистративно - правно и информационно обслужване"
Кубрат - 7300
ул. Княз Борис I 1
Tel:0838 / 72020
Fax:0838 / 73205
http://www.kubrat.bg

[Номинирай]

назад

Valid XHTML 1.0 Transitional


Разпечатано от сайта на ФРМС - Printed from the FLGR Website.
Сайт, разработен от Нимасистъмс. Developed by Nimasystems.
www.nimasystems.com, +359 896 610 876, [email protected]