Foundation for Local Government Reform
Иновационни практики в България
Обмен на иновации за развитие на местното самоуправление
назад

Номинирай
Verification Code
Въведете кода от картинката тук:
Ако не виждате кода добре, натиснете върху картинката, за да видите нов
Предистория

Основният предмет на всяка общинска администрация е предоставянето на административни услуги на физически и юридически лица в съответствие с пар. 1 от Допълнителна разпоредба на Административно-процесуалния кодекс.

Идеята за изграждане на е-услуги възникна в контекста на:

- Потребността от нов подход и ново качество на административното обслужване;

- Примера и опита на общините, реализирали вече тази идея;

- Желанието на ръководството на Община Кубрат за затвърждаване убеждението сред собствените й граждани и бизнеса, че Общинската администрация ще управлява своята част от обществените дела единствено и само в полза и услуга на техните потребности и желания.

В тази връзка е подготвена анонимна анкетна карта, касаеща административното обслужване, която гражданите поставят в запечатана кутия, намираща се до входа на администрацията.

На 02.08.2004 г. влезе в сила утвърдена със Заповед на кмета на Община Кубрат Харта на клиента и собствени стандарти за качествено административно обслужване в Общинска администрация - Кубрат. Хартата е следствие от изпълнението на Стратегията за модернизиране на държавната администрация, приета с решение на Министерски съвет.

Основната цел на Хартата на клиента е да се подобри качеството на административното обслужване. Нейното предназначение е да помогне на гражданите да се запознаят накратко със същността на местното самоуправление и видовете услуги, които извършва общинската администрация, както и да заложи съвременни и по-високи стандарти в административното обслужване.

Практика

Е-услугата дава възможност на гражданите и бизнеса да се запознаят с видовете услуги, които извършва администрацията; необходимите документи, които трябва да представят за съответната преписка; да изтеглят съответните електронни формуляри; могат да се обърнат към длъжностните лица във Фронт офиса, където получават отговори.

Фактическата реализация на изграждането на рубриката On-line услуги на Web сайта на общината www.kubrat.bg започна през есента на 2005 г.

Рубриката On - line услуги включва следните подрубрики:

1. Заявление за достъп до обществена информация.

2. Теглене на формуляри за административни услуги.

Включени са електронни формуляри за определен брой административни услуги. Разработени са в три най-използвани формата RTF формат, Adobe Reader PDF формат и ZIP (архивиращ) формат.

Образците на формулярите са свързани с конкретна информация за административните услуги по отделни направления (гражданско състояние, общинска собственост и приватизация, икономически дейности и териториално селищно устройство).

С Решение 866 от 28.12.2002 г. Министерският съвет прие Стратегия за електронно правителство, в чието Приложение 3 са посочени индикативни административни услуги за гражданите и бизнеса, приети от Европейската комисия като индикатори за оценка за развитието на електронното правителство.

Следвайки гореописаните критерии, при поддръжката на Web сайта полагаме усилия да включим всички административни услуги, чието изпълнение през Интернет е възможно за нас на този етап и не противоречи на действащата законодателна уредба.

Преимуществата, постигнати в резултат от прилагането на новия подход, са:

- за гражданите осигуряване на оптимален и удобен достъп до административните услуги; съкращаване на време и финансови разходи за набавяне на необходимите формуляри; елиминиране на възможността за корупция; яснота и информираност за услугите, чрез Интернет.

- за общинските служители дава достатъчно оперативно време за извършване на качествени услуги; професионално усъвършенства не и умения за работа с клиенти.

- за общинското ръководство възможност за вътрешен контрол; добра база за ефективни управленски решения.

Резултати

- 24 часов достъп до е-услуги от всяка точка с достъп до Интернет;

- Единен интерфейс за достъп до онлайн услугите;

- Издигане на по-високо и качествено ниво на административно обслужване;

- Намаляване на срока за изпълнение на дадена услуга;

- Обслужване на по-голям брой потребители на услуги дневно;

- Спад в обема на услугите със закъсняло изпълнение;

- Осигуряване на възможност за електронен обмен с някои кметства в общината;

- Реализиране на унифициран достъп до всички видове услуги чрез един портал.

Иноватор: Бюлент Адемов
Дата на публикация: 08 август 2006
Номинации: 5
Бюлент Адемов
Директор на Дирекция "Aдминистративно - правно и информационно обслужване"
Кубрат - 7300
ул. Княз Борис I 1
Tel:0838 / 72020
Fax:0838 / 73205
http://www.kubrat.bg

[Номинирай]

назад

Valid XHTML 1.0 Transitional


Разпечатано от сайта на ФРМС - Printed from the FLGR Website.
Сайт, разработен от Нимасистъмс. Developed by Nimasystems.
www.nimasystems.com, +359 896 610 876, [email protected]