Цел на курса е изграждането на управленска и организационна култура у общинските служители за осигуряване на сътрудничество и координация между органите на централната и местната власт, и нестопанските организации, предоставящи социални услуги на гражданите.
Задачите са пряко свързани с усвояване на знания, развиване на умения и формирането на нагласи за поддържане функционирането на ефективна система за социално подпомагане посредством децентрализирано предлагане на социални услуги. В края на курса от участниците се очаква:
- да познават възможностите за подобряване на социалните услуги за гражданите на общинско ниво;
- да усвоят механизмите на предоставянето на социални услуги от местните власти на граждански организации;
- да умеят да планират, организират и контролират процеса на договаряне и партниране с гражданските организации;
- да разработват необходимата документация за предоставяне на социални услуги на граждански организации договори, споразумения и др.;
- да инициират, планират, осъществяват и управляват програми за социални услуги на местно ниво;
- да планират, контролират и управляват провеждането на скринингови изследвания на потребителите на социални услуги на местно ниво;
- да познават факторите за ефективно управление на предоставянето на социални услуги, в т.ч. да разработват и прилагат система за социално подпомагане посредством децентрализирано предлагане на социални услуги;
- да демонстрират положителни нагласи към установяването и поддържането на пълноценно и ефективно сътрудничество между представителите на местната власт и гражданските организации.
Методика на обучение:
- дискусии
- ролеви игри
- работа по казуси
- работа в групи
Продължителност: три дни (24 часа)
Дати на провеждане:
Документ: Удостоверение за професионална квалификация по общински социални услуги