Foundation for Local Government Reform
ЦЕНТЪР ЗА ИНФОРМАЦИЯ И УСЛУГИ НА ГРАЖДАНИТЕ - ОБЩИНА БЛАГОЕВГРАД

ЦЕНТЪР ЗА ИНФОРМАЦИЯ И УСЛУГИ НА ГРАЖДАНИТЕ - ОБЩИНА БЛАГОЕВГРАД

инж. Василка Сирачевска,

Началник отдел Информационно осигуряване ,

Община Благоевград

Центърът за информация и услуги е разположен в партера на сградата на Общината, което осигурява най-бърз и пряк достъп на гражданите до него и им спестява уморителното и неприятно обикаляне от етаж на етаж.

Тук се намират всички основни административни звена, осигуряващи услугите за населението.

Всяко звено предоставя пълна информация за услугите, които извършва, необходимите за тях документи, които се изискват от гражданите, както и срока, в който служителите са длъжни да осъществят исканата услуга.

Гражданите подават искането и получават услугата на едно и също място, без да имат пряк достъп до общинския служител, извършващ реално услугата. Това не само спестява разтакаването от служител на служител, но и намалява драстично възможностите за корупция.

Осигурени са удобството и комфортът на хората при попълване на документите, като са обзаведени необходимите за това кътове с масички и фотьойли. Те заместват досадните и унизителни первази на гишетата, на които гражданинът беше принуден досега да пише на крак.

Новият център не е механичен сбор на различни служби на едно място. За да се осъществи неговото изграждане, бе необходима висока степен на автоматизация на всички административни дейности на общината и изградена информационна връзка между всички звена, което позволява достъп до единна база данни. Тази единна информационна система беше изградена едва тази година, след приключване процеса на компютризация на всички общински служби и с въвеждането на специализирана "клиент-сървър" технология.

ПРЕДИМСТВАТА на Центъра за информация и услуги са многостранни:

ГРАЖДАНИТЕ получават:

- Пълна обща информация за всички по-важни инициативи на Общината, за всички видове услуги, извършвани от Общината, и съответните звена, които ги извършват.

- Бърз и лесен достъп до съответната служба.

- Пълна информация за регламента на извършване на съответната услуга, включително за срока за извършването й.

- Помощ за попълване на необходимите документи, готови бланки, образци за попълване и т. н.

- Пестене на време от обикаляне на различни служби.

- Контакт само с един служител, при това не този, който реално извършва услугата, което пресича възможностите за корупция.

- Професионално информационно обслужване от служителя, чието единствено задължение е да контактува с гражданите.

СЛУЖИТЕЛИТЕ получават:

- Възможност за използване на нови информационни технологии, което облекчава техния труд.

- Възможност за изпълнение на поставената задача по предварително разработени технологични схеми.

- Възможност за бърз и пряк обмен на информация с колеги от различни служби по исканата услуга.

- Реално физическо време за осъществяване на исканата от гражданина услуга, освободено от времето, отделяно до сега за пряко общуване с гражданите.

РЪКОВОДНИЯТ ЕКИП получава:

- Непрекъсната и пряка информация за състоянието на изпълнението на всички заявени услуги.

- Обратна връзка с гражданите за техните мнения, съвети и препоръки за дейността на Общината.

- Усъвършенстван контрол върху дейността на служителите и по-големи възможности за противодействие на евентуална корупция.

Центърът за информация и услуги е разположен в партера на сградата на Общината, което осигурява най-бърз и пряк достъп на гражданите до него и им спестява уморителното и неприятно обикаляне от етаж на етаж.

Тук се намират всички основни административни звена, осигуряващи услугите за населението.

Всяко звено предоставя пълна информация за услугите, които извършва, необходимите за тях документи, които се изискват от гражданите, както и срокът в който служителите са длъжни да осъществят исканата услуга.

Гражданите подават искането и получават услугата на едно и също място, без да имат пряк достъп до общинския служител, извършващ реално услугата. Това не само спестява разтакаването от служител на служител, но и намалява драстично възможностите за корупция.

Осигурено е удобството и комфорта на хората при попълване на документите, като са обзаведени необходимите за това кътове с масички и фотьойли. Те заместват досадните и унизителни первази на гишетата, на които гражданинът беше принуден досега да пише на крак.

Новият център не е механичен сбор на различни служби на едно място. За да се осъществи неговото изграждане бе необходима висока степен на автоматизация на всички административни дейности на общината и изградена информационна връзка между всички звена, което позволява достъп до единна база данни. Тази единна информационна система беше изградена едва тази година, след приключване процеса на компютризация на всички общински служби и с въвеждането на специализирана "клиент-сървър" технология.

ПРЕДИМСТВАТА на Центъра за информация и услуги са многостранни:

ГРАЖДАНИТЕ получават:

- Пълна обща информация за всички по-важни инициативи на Общината, за всички видове услуги, извършвани от Общината и съответните звена, които ги извършват.

- Бърз и лесен достъп до съответната служба.

- Пълна информация за регламента на извършване на съответната услуга, включително срок за извършването й.

- Помощ за попълване на необходимите документи, готови бланки, образци за попълване и.т.н

- Пестене на време от обикаляне на различни служби

- Контакт само с един служител, при това не този, който реално извършва услугата, което пресича условията за корупция.

- Професионално информационно обслужване от служителя, чието единствено задължение е да контактува с гражданите.

СЛУЖИТЕЛИТЕ получават:

- Възможност за използване на нови информационни технологии, което облекчава техния труд.

- Възможност за изпълнение на поставената задача по предварително разработени технологични схеми.

- Възможност за бърз и пряк обмен на информация с колеги от различни служби по исканата услуга.

- Реално физическо време за осъществяване на исканата от гражданина услуга, освободено от времето отделяно до сега за пряко общуване с гражданите.

РЪКОВОДНИЯ ЕКИП получава:

- Непрекъсната и пряка информация за състоянието на изпълнението на всички заявени услуги.

- Обратна връзка с гражданите за техните мнения, съвети и препоръки за дейността на Общината.

Усъвършенстван контрол върху дейността на служителите и по-големи възможности за противодействие


на евентуална корупция.


Valid XHTML 1.0 Transitional


Разпечатано от сайта на ФРМС - Printed from the FLGR Website.
Сайт, разработен от Нимасистъмс. Developed by Nimasystems.
www.nimasystems.com, +359 896 610 876, [email protected]