Foundation for Local Government Reform
Техническо побратимяване

назад

Работен план

р а б от е н п л а н

ЗА ТЕЕХНИЧЕСКО СЪТРУДНИЧЕСТВО МЕЖДУ ОБЩИНА ВИДИН, БЪЛГАРИЯ И ОБЩИНА УЕСТ КАРЪЛТЪН, САЩ

30 Март 2001 г.

І. Въведение

В изпълнение на дейностите, залегнали в Меморандума за разбирателство, Община Видин, България и Община Уест Карълтън, САЩ, постигнаха договореност за следната стратегия, състояща се от две точки. Настоящето ще послужи за рамка за продължаващите взаимоотношения между двете общини. Този Работен план обхваща краткосрочни цели за техническо сътрудничество между двете общини, които да бъдат успешно изпълнени през следващите 13 месеца в основните сфери на сътрудничество. Също така са упоменати дългосрочни цели, които ще бъдат изпълнени след като приключи настоящата програма, спонсорирана от ААМР.

Партньорството определи следните основни и второстепенни сфери на сътрудничество:

Основни сфери:

А. Икономическо развитие

Б. Развитие на паркови зони

Второстепенни сфери:

В. Консултантски услуги при необходимост

Г. Установяване на партньорства между НПО и младежки организации

Д. Установяване на партньорства между фирми със специален акцент върху туризма

Е. Образование, култура и превенция на наркоманията.

ІІ. ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ПРОЕКТИ

Таблица 1. Технически проекти и партньори

Сфери на сътрудничество

Технически проекти

Партньори от Видин

Партньори от Уест Карълтън

А.Икономическо развитие

1.Създаване на маркетингова програма за Община Видин и поддържане на бизнес контакти

2.Насърчаване на инвестициите и увеличаване на работните места чрез създаване на индустриална зона за малък и среден бизнес

Мариела Вълкова

Лъчезар Николов

Дейвид Хъмфрис

Дейвид Хъмфрис

Б.Развитие на паркови зони

1. Разработване на идеен проект за Крайдунавския парк

Стефан Сираков

Рик Болтън

А. Икономическо развитие

Проект 1: Създаване на маркетингова програма за Община Видин и поддържане на бизнес контакти

а) Създаване на бизнес информационна система в Интернет

б) Изготвяне на маркетингови материали

в) Бизнес контакти и реклама на продукти

Дефиниране на проблема:

Община Видин е изправена пред голяма безработица (24%). Необходими са незабавни мерки, тъй като това принуждава работната сила да напуска общината и създава социално напрежение. Общината е определила създаването на работни места като един от приоритетите на икономическото развитие. Понастоящем Община Видин няма информация за потенциални инвеститори както и за възможностите, които тя предлага. Това води до нисък интерес за инвестиции в региона. За ефективно привличане на инвестиции в региона, общината има нужда от създаване на добре структуриран, информационен маркетингов профил.

Краткосрочни цели:

- създаване на маркетингова стратегия

- популяризиране на възможностите на Община Видин

- създаване на механизми за ефективно разпространяване на бизнес информация

Дългосрочни цели:

- привличане на инвестиции

- стимулиране на икономическото развитие

- създаване на работни места за намаляване на безработицата и социалното напрежение

Дейности

Срок

Отговорник

Създаване на бизнес информационна система в Интернет

1.Определяне на специалистите и партньорски организации във Видин за изпълнение на проекта

Април 2001

Мариела Вълкова

2.Определяне на ресурсите на Уест Карълтън за изпълнение на проекта

Април 2001

Дейвид Хъмфрис

3.Обща маркетингова информация за икономическо развитие. Събиране и актуализиране на съществуващата информация и структурирането й в предварителен вариант

15 май 2001

Албена Начева

4. Проучване на уеб сайтове и печатни маркетингови материали за определяне на варианти за формата, подбор на примерни материали и изпращане във Видин със съответните препоръки

Края на април 2001

Дейвид Хъмфрис

5.Обсъждане на проекта за уеб страницата във Видин

Края на май 2001

6.Проектиране на бизнес информационната страница на Видин и актуализиране на съществуващия уеб сайт

Края на май 2001

Видин и У. Карълтън

Консултанти

7.Разработване на раздел за Видин в уеб сайта на Уест Карълтън

Края на май 2001

Дейвид Уотсън

8.Изготвяне на инвентаризация на терени и сгради и определяне на налични или възможни стимули

Края на юни 2001

Людмил Димитров

9.Преглед на разработения материал

Юни и постоянен

Дейвид Хъмфрис

10.Включване на бизнес информационната страница в уеб сайта на Видин

Края на юли 2001

Изготвяне на маркетингови материали

11.Изготвяне на маркетингова брошура за предпечатна подготовка

30 септември 2001

Евгения Начева

12.Преглед на маркетинговата брошура

30 октомври 2001

Дейвид Хъмфрис

13.Отпечатвана на маркетинговата брошура

30 декември 2001

Евгения Начева

14. Определяне на потенциални бизнес получатели и места за разпространение на брошурата

След септември постоянен

Мариела Вълкова; Дейвид Хъмфрис

15.Посещение на бизнес делегация от Видин в Уест Карълтън (за сметка на Видинските бизнеси)

Септември 2001

Иван Ценов; Дейвид Хъмфрис

16. Откриване на постоянни бизнес витрини във Видин и Уест Карълтън

Септември-декември 2001

Анелия Кръстева; Дейвид Хъмфрис

Очаквани продукти:

- бизнес информационна страница в уеб сайта на Видин

- инвентаризационен списък на терени и сгради

- маркетингов материал

Индикатори за успех:

- включване на бизнес информационната страница в уеб сайта на Видин

- раздела за Видин включен в уеб сайта на Уест Карълтън

- изготвена инвентаризация на терени и сгради

- разработени маркетингови материали

- брой брошури, изпратени на бизнеси и организации за развитие на бизнеса

- брой посетители в бизнес информационната страница на Видин

- брой осъществени бизнес контакти

Проект 2: Насърчаване на инвестиции и увеличаване на работните места чрез създаване на индустриална зона за малки и средни бизнеси

Дефиниране на проблема:

- Видин страда от затруднена икономика поради закриването на големите производствени предприятия, което води до увеличена безработица, достигаща 24%

- Съществува голяма миграция на население извън общината поради загубата на работни места

- Необходимо е преструктуриране на икономиката от голямомащабно производство на няколко продукта към по-разнородна икономика, състояща се от малки и средни фирми, за да се осигури стабилен ръст на работните места във Видин.

Краткосрочни цели:

- Подобряване на условията и стимулите за развитие на малкия и средния бизнес в Община Видин

Дългосрочни цели:

- Привличане на инвестиции в Община Видин

- Създаване на нови работни места

- Задържане и развитие на съществуващите фирми

- Повишаване на жизнения стандарт на гражданите на Видин

Дейности

запази на диска запази на диска

ФРМС изказва своите благодарности към ААМР, чиято финансова подкрепа е решаваща за реализацията на проект База данни "Техническо побратимяване"
Източник: Фондация за реформа в местното самоуправление, София, България

Valid XHTML 1.0 Transitional


Разпечатано от сайта на ФРМС - Printed from the FLGR Website.
Сайт, разработен от Нимасистъмс. Developed by Nimasystems.
www.nimasystems.com, +359 896 610 876, [email protected]