Foundation for Local Government Reform
НАЦИОНАЛНА АСОЦИАЦИЯ НА СЕКРЕТАРИТЕ НА ОБЩИНИ В РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ
НАЦИОНАЛНА АСОЦИАЦИЯ НА СЕКРЕТАРИТЕ НА ОБЩИНИ В РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ

тел. (066) 2 65 33, факс (066) 2 72 22,
E-mail: [email protected] [email protected]

На 23 юни 1999 г. в к.к. Пампорово се проведено ОБЩО СЪБРАНИЕ на НАСО.
За първи път в организационния живот на партньорите в областта на местното самоуправление ОС на НАСО се проведе паралелно с Третата годишна конференция на Асоциацията на Родопските Общини. Секретарите на общини членове на НАСО взеха участие и в работата на международната конференция на тема Регионалното развитие предпоставки, възможности и партньорства пред общините от АРО
От общо 85 членове на Асоциацията на заседанието на ОС присъстваха 46. Работено бе по следния дневен ред:
1. Отчет за дейността на УС за периода януари 99 - юни 99 .
2. Отчет за дейността на КС за периода януари 99 - юни 99.
3. Информация за работата на НАСО по проекти, програми и конкурси през първото полугодие на 1999г.
4. Предложение за приемане на нови членове на НАСО.
5. Обсъждане на Послание за приемственост.
6. Обсъждане на Меморандум за разбирателство между партньори.
7. Разни
По време на своята работа ОС прие Послание за приемственост в работата на НАСО, адресирано до всички секретари на общини и партньорите, работещи в областта на местното самоуправление, което предлагаме на Вашето внимание.

ПОСЛАНИЕ
към всички сегашни и бъдещи секретари на общини, държавни институции и партньори, работещи в областта на местното самоуправление в България

УВАЖАЕМИ КОЛЕГИ,
УВАЖАЕМИ ДАМИ И ГОСПОДА,

Ние, членовете на НАСО РБ се обръщаме към Вас, за да Ви информираме до къде сме стигнали, какъв опит сме натрупали, какви предизвикателства ни очакват, като храним искрена надежда, че Вие ще продължите започнатото и ще надграждате върху постигнатото за по-ефективно местно самоуправление и по-голяма удовлетвореност на гражданите, което е най-важният измерител на нашите усилия.
Всестранното развитие на общините и укрепването на тяхната социално-икономическа основа може да бъде резултат от действието на комплекс от фактори. В тази насока твърде голяма е ролята на местното самоуправление, на непосредственото участие на населението и на общинските съвети като негови представителни органи.
Все повече нараства и ролята на органите на изпълнителната власт. В системата на местната администрация ключова е позицията на секретаря на Общината. Той е в центъра на работата на администрацията. От неговия професионализъм, от уменията му да решава бързо и компетентно възникналите проблеми, от познаването му в детайли работата на различните звена в общинската администрация, зависи цялостната работа на общинската структура и оценката на гражданите за нея.
Неслучайно законът (ЗМСМА) урежда неговата по-голяма стабилност в трудовите правоотношения и го поставя встрани от политическите пристрастия и мандатността. Това обстоятелство е важна гаранция за създаване на ПРИЕМСТВЕНОСТ във функционирането на общинската администрация, независимо от мандатността на общинските съвети и кметовете.
За секретарите на общини не са чужди и общинските проблеми в национален мащаб. С цел да се утвърждава все повече процесът на реално самоуправление и да се повишава ефективността на местните власти, съвместно с партньори, НПО и държавни институции се стараем да внесем някои промени в законодателен и чисто практически аспект. Като примери могат да се посочат:

  • Издигане на по-високо демократично ниво на пакета от закони, свързани с местното самоуправление;
  • Реална децентрализация на функциите и правомощията на общините, като се въведе европейският принцип който финансира той управлява ;
  • Предоставяне на възможности на общините да стимулират местни инициативи, особено тези, свързани с трудовата заетост;
  • Ясно дефиниране на компетенциите на общинските администрации;
  • Ясно регламентиране на статута на секретарите на общини, райони и кметства - правомощия, задължения и отговорности.
УВАЖАЕМИ ДАМИ И ГОСПОДА,
Вече две години организира своята дейност НАСО РБ първата неправителствена организация в областта на местното самоуправление, създадена и изграждаща се по професионален признак. Основи задачи на Асоциацията са да се усъвършенства структурата й, да се повишават професионалните знания и умения на членовете чрез обучения, тренинги, обмен на положителни практики и информация, да стимулира гражданското участие и подобряване на обслужването на гражданите, да изгражда взаимноизгодни партньорства с цел по-добра устойчивост и финансова самостоятелност и т.н.
Предстоящите избори ще доведат до промени в управлението на общините, но професионалната Асоциация НАСО РБ трябва да остане.
УВАЖАЕМИ КОЛЕГИ,
Призоваваме Ви в най-кратки срокове след изборите да продължите работата на структурираните органи на НАСО. Водете се от принципите на приемственост в работата на НАСО и надграждайте за все по-силно утвърждаване на Асоциацията като компетентен и надежден партньор в сферата на местното самоуправление.
НАСО РБ това е нашата професионална Асоциация!
Пазете я и се грижете за нея!

к.к. Пампорово
23.06.1999г.



Valid XHTML 1.0 Transitional


Разпечатано от сайта на ФРМС - Printed from the FLGR Website.
Сайт, разработен от Нимасистъмс. Developed by Nimasystems.
www.nimasystems.com, +359 896 610 876, [email protected]