ПРОЕКТ ВРЪЗКИ С ОБЩЕСТВЕНОСТТА
Павел Несторов, Главен специалист "Жалби", Община Хасково
ЦЕЛ НА ПРОЕКТА: Да се оптимизира обслужването на гражданите на община Хасково и се подобрят изцяло всички административно-технически услуги в общината, чрез пълна информираност и прозрачност на обслужващите дейности.
КОНКРЕТНИ ЗАДАЧИ ПО ПРОЕКТА:
Да се съкрати времето за прием и отговор на жалбите и оплакванията, чрез въвеждане на нова технология на обработка и контрол.
- Да се подобри обслужването на гражданите, чрез осъвременяване на обстановката и дизайна на всички гишета, които да са удобни, прозрачни и разположени на възможно най-удобните за хората места.
- Създаване на система за административно обслужване, в която да са включени не само определени отдели в общината, но да се добавят и крайните квартали на града, където могат да се осъществят основните административни услуги на място.
- Пълно индексиране на всички работни места в общината, чрез изготвянето на табели, указателни табла и главно чрез постоянна информираност за разположението на стаи, услуги и необходимата за всяка услуга документация.
- Издаване на брошури, справки, инструкции и други справочни материали, които да информират гражданите и да им помогнат по-бързо да се ориентират в многобройните административно-технически услуги и периодично излизащите нормативни документи от общинско значение.
- Оформянето на информационни табла с постоянни рубрики, на които ще се изнасят решения, обяви, предложения и други подобни дейности свързани с управлението.
- Изнасяне в крайните квартали постепенно на жалбите и оплакванията, паспортното обслужване и някои административно-технически услуги, които предполагат това.
- Проучване проблемите на населението през различни периоди и търсене на възможности за тяхното решаване.
ЕТАПИ НА РЕАЛИЗАЦИЯ:
- Етап:
- изграждане на информационно гише, оборудвано с информация за всичките възможни услуги, които могат да се извършват от общината и необходимите за това документи;
- изграждане на модерно и удобно за гражданите гише на Деловодството , където хората ще могат да бъдат обслужени по-добре;
- Отделянето на жалбите от общия поток на документи и пренасочването му към отдел Връзки с обществеността .
- свързване на квартал Хисаря с мрежата на Общинска администрация;
- изграждане на система за следене и контрол на жалбите и оплакванията.
Следващи етапи
Ремонт и техническо доокомплектоване на Управление ГРАОН .
Включване в системата на кварталите: Болярово , и Република .
Разширяване обема на предлаганите услуги в кварталите.
Проучвания за основните проблеми и желания на хората.
Разширяване масива с информация интересуваща гражданите, като постепенно се добавя и друга информация
, интересуваща гражданите, която би ги улеснила в голяма степен, независимо дали се касае за услуга в общината или извън нея.