На конференция на Европейския съвет в Лисабон през март 2000 г., представителите на различните правителства на страните членки на ЕС формулираха 10-годишната мисия на ЕС да се превърне в най-конкурентноспособна, динамична, базирана на знания, икономика, способна да постигне стабилен растеж с наличието на повече и по-добри работни места и социално сближаване. Ученето през целия живот е ключов елемент на тази стратегия, не само в контекста на конкурентноспособността и заетостта на населението, а и в контекста на социалното сближаване, активното гражданско участие и професионалното развитие.
Мениджъри в образованието и обучението ще се превърнат в основни фактори за развитието на политика за прилагане на ученето през целия живот в организациите в едно общество, което е основано на знания.
Те трябва да придобият специфичните знания и умения, за да може този процес да се превърне в една реалност.