НОВИ ИЗМЕРЕНИЯ - ИНФОРМАЦИОННА МРЕЖА
НА МЕСТНИТЕ ВЛАСТИ ЛОГИН
НОВИНИ ОТ ФРМС
Фондацията за реформа в местното самоуправление е
независим професионален ресурсен център, подкрепящ местната демокрация.
ФРМС предлага информация, консултации и подкрепа, фокусирани върху
специфичните нужди на потребителите, провокира иновации в местното самоуправление,
действа като посредник и изгражда широка мрежа от вътрешни и
международни партньорства.
От месец април 2004 г. Центърът за
обучение и квалификация към Фондацията за реформа в местното самоуправление
предлага следните курсове за следдипломна квалификация:
За повече информация се обръщайте към: начало >>
На 12 март 2004 г. в Лом ФРМС ще проведе
семинар за общинските съветници. Темите, които ще бъдат представени по време
на обучението, са: “Законодателна рамка на местното самоуправление”,
“Общински дейности и услуги”, Общинска собственост”, “Устройство на
територията” и “Бюджет и финанси”. Лектори ще бъдат Маргарита Проданова,
Столична община, и Дилян Млъзев, общински съветник от Община
Елена. начало >>
Основни презентации на конференцията ще бъдат:
За повече информация: начало >>
Съревнованието бе обявено в началото на февруари и в срок до 26 март
2004 г. ФРМС набира практики, описващи опита в оценяване на степента на
прозрачност в работата на Общинска администрация и Общински съвет
посредством Въпросника за самооценка (подход, участници, анализ на
резултатите) и намеренията за поетапно въвеждане на неизползваните до този
момент практики в различните сфери на дейност (постигане на консенсус и
подготовка на конкретна програма, идеи за нови практики).
Кампанията за прозрачност в местното самоуправление, която
Фондацията за реформа в местното самоуправление (ФРМС) и Програма Инициатива
Местно самоуправление (ИМС) на Американската агенция за международно
развитие обявиха в началото на 2004 г., цели да насърчи общините към открито
и прозрачно управление и да допринесе за повишаване на доверието на
гражданите в местната власт. Въпросникът за състоянието на прозрачност в
работата на общините е инструмент за самооценка, който ще послужи на
общините да установят доколко добре се справят и как биха могли да подобрят
работата си в областта на прозрачността.
Победителите в конкурса на ФРМС ще бъдат отличени на тематичен семинар в
рамките на проект “Информационна мрежа на местните власти ЛОГИН” на ФРМС на
6 - 7 април 2004 г. в София. Надяваме се, че повече общини и техни партньори
ще споделят широко успехите си, като описват, изпращат до ФРМС или директно
поставят своите добри практики за повишаване на прозрачността в
уеб-страницата на ФРМС в базата “Иновационни практики” на адрес http://www.flgr.bg/
За повече информация относно конкурса: начало >>
начало >>
Участниците, преминали през двата модула на обучението, ще получат
Сертификат от ФРМС.
За допълнителна информация се обръщайте към: начало >>
Христина Ковачева, ФРМС говори за стъпки, технология и възможности
при организиране на обществени обсъждания на общинския проектобюджет и
включването на гражданите в бюджетния процес: "Публичното обсъждане е особен
инструмент. То не само предоставя информация, но основната му цел е да се
получи мнението на гражданите."
Доц. Иван Върляков, изпълнителен директор на Регионална асоциация на
общините "Тракия", се спря на плюсовете и минусите на общественото
обсъждане на общински бюджети: "Първият проблем е, че гражданите като цяло
са много слабо информирани какво се случва зад фасадата на общината. Вторият
- да се обсъждат приоритетите в бюджета е доста по-сложна материя. Много
малко са нещата, по които гражданите могат да въздействат пряко. Това е
най-страшното нещо - да им кажеш: “Елате на обсъждане, елате да си кажете
думата”, а след това да разберат, че това, което те искат, не може да се
случи поради ограничения от различен характер..."
Георги Георгиев, кмет на Община Тунджа, представи специфичния
поглед на селската община към организиране на обществено обсъждане на
общинския бюджет: "Участието на гражданите в обсъждането до момента е
изключително активно, с конкретни предложения от различните населени места.
Ние сме отворени за всички техни предложения, но сме принудени от рамката на
бюджета да ги подредим по важност, като поставяме на първо място
поддържането на общинския сграден фонд, на второ място - нуждата от по-добра
хигиена в селата, отделни елементи на благоустрояването и така нататък,
доколкото възможностите позволяват за решаване на проблеми чрез бюджета."
Пълния запис на предаването можете да прочетете в рубрика Радиофорум (Проекти) на Интернет-страницата на ФРМС.
начало >>
Последният от поредицата семинари за новоизбраните кметове и общински
съветници, организиран от ФРМС, се проведе на 25 и 26 февруари 2004 г. в
залата на Община Силистра. Участници бяха 31 представители на общините
Завет, Исперих, Алфатар, Дулово, Кайнарджа, Силистра, Ситово, Тутракан.
начало >>
На 18 февруари в София
Фондацията за реформа в местното самоуправление (ФРМС) и Програма Инициатива
местно самоуправление (ИМС) проведоха работна среща с общински специалисти
по връзки с обществеността, членове на АСКО, по повод провеждането на
Кампанията за прозрачност в общините. На срещата бе изработен модел
на комуникационен план за работата с медиите и обществеността по време на
Кампанията. Бе обсъдена и дефинирана ролята на АСКО и на общинските
специалисти по връзки с обществеността за успешното й провеждане. Предстои
ФРМС и АСКО да разпространят готовия комуникационен план на Кампанията в
помощ и улеснение на всички общини.
ФРМС и ИМС реализират Кампанията за прозрачност в общините с
подкрепата на Американската агенция за международно развитие (ААМР).
начало >>
На 19 февруари в София ФРМС
проведе първото за тази година заседание извън работната среда на Екипа за
новаторски практики в местното самоуправление. Присъстваха 16 членове на
екипа. На заседанието бяха споделени актуални новости от последните три
месеца по развитието на общинските центрове за услуги на гражданите. На
срещата бяха обсъдени приоритетите за работа на екипа през 2004 година. Бяха
определени следните акценти:
начало >>
НОВИ ИЗМЕРЕНИЯ - ИНФОРМАЦИОННА МРЕЖА
Международната Информационна мрежа на местните власти (LOGIN) фокусира информация и дейности, свързани с ежедневната работа на общинските служители в подкрепа на тяхното професионално израстване и реформата в публичната администрация. Основатели и донори на ЛОГИН са
Институт Отворено общество,
Американска агенция за международно развитие,
Съвет на Европа ,
Програма на ООН за развитие
и
Световна банка. Свободен достъп до базата данни ви предоставят ФРМС и регионалният сайт на ЛОГИН.
начало >>
Библиотека ЛОГИН на Интернет-страницата на ФРМС съдържа 5589 документа на 12 езика във важни за местното самоуправление области, с възможност за търсене по ключови думи, език и държава, или преглед на съдържанието, групирано в 33 тематични категории. Избраният документ можете да отворите най-бързо като го запишете на компютъра си - щракнете с десния бутон на мишката върху името на файла и с командата Save Target As го запишете в желаната директория.
Доклад “Нарастващо участие на местните
власти от Балтийските страни в процеса на разширяване на Европейския съюз:
Социална политика (Литва)
Доклад “Нарастващо участие на местните
власти от Балтийските страни в процеса на разширяване на Европейския съюз:
Регионално развитие (Литва)
Доклад “Нарастващо участие на местните
власти от Балтийските страни в процеса на разширяване на Европейския съюз:
Опазване на околната среда (Литва)
начало >>
Обществено-частно партньорство за по-добра околна
среда
Прегледайте и номинирайте практики на седмицата!
начало >>
Конкурсът е насочен към разработване на добри практики за партньорство на
местно ниво в областите: превенция на случаите на нарушаване на обществения
ред и сигурност в населените места и стимулиране на нагласите за участие на
местните общности в усилията за подобряване на сигурността; изграждане на
местни коалиции за решаване на конкретни проблеми на обществения ред и
сигурност; хуманно и подкрепящо отношение от полицията на жертви на домашно
насилие и/или престъпления, основани на пола.
Теми на конкурса
Представените проекти трябва да бъдат с продължителност до 1 година.
Разходите по управление на проекта (възнаграждения на екип) и поддръжка
на офис не трябва да надвишават 20 % от очаквания принос на Институт
"Отворено общество" - София.
Кандидатите трябва да представят собствен финансов принос в размер на
10 % от очакваното финансиране.
С предимство ще се ползват организации, които:
Кандидатства се с актуален Регистрационен формуляр 2 на Институт "Отворено общество" - София, и изискваните приложения към него.
Електронен вариант на условията на конкурса и необходимите формуляри
можете да намерите в Интернет на адрес: www.osf.bg/competitions
Пълният пакет документи, необходими за кандидатстване, се подава в
Институт "Отворено общество" - София, на адрес: ул. Солунска 56, Правна
програма.
Документи, изпратени по пощата, няма да бъдат разглеждани.
Наградите се връчват за значими постижения в отразяването на европейската
тематика и повишаване на информираността на българското общество за процеса
на присъединяване на България към ЕС.
Журналистическите материали се състезават в четири категории:
Интернет-медии, печат, радио и телевизия.
Голямата награда на името на Робер Шуман се присъжда за най-добро
журналистическо постижение, независимо от категорията на участие.
Носителят на голямата награда получава малка пластика и 800 евро. Претендентите за наградите изпращат:
Журиране на конкурса
В конкурса могат да се представят само оригинални индивидуални или
колективни работи, които съдържат собствени анализи и коментари. Тематиката
на публикациите трябва да e свързана с актуалната обществено-политическа или
икономическа проблематика в Полша, в това число - членството на Полша в
Европейския съюз и НАТО.
Носителят на първата награда ще получи 900 долара, на втора - 650, на
трета - 450. Ще има и едно отличие от 200 долара. Посолството си запазва
възможността за друго разпределение на наградния фонд, без да променя
размера на общата сума.
Материалите под формата на ксерокопия на публикуваните статии или на
аудио или видео записи могат да се изпращат на адрес: Посолство на Република
Полша, ул. "Хан Крум" 46. Резултатите ще бъдат обявени до 20
декември.
Ако живеете в Европа, можете да участвате като екип (клас, младежка
група) в категориите:
Конкурсът цели: 1. Да се повиши информираността на българското общество
за ЕС и подготовката, която страната трябва да извърши, за да стане член на
ЕС; 2. Да подпомогне издаването и популяризирането на книги с оригинални
авторски материали за ЕС и България. В конкурса за проекти за издаване на книги по оригинални авторски идеи за
ЕС и подготовката на България за членство в ЕС могат да участват aвтори или
авторски колективи, които са представени от НПО или от учебни заведения.
Изисквания към изданията:
Максималният бюджет, предвиждан за един проект, е 2 000 евро.
За начало на подготовката по осъществяването на проекта се счита датата
на подписване на договора със "СПАН Консултанс", което се очаква да бъде не
по-рано от 27 май 2004 г. Бюджетът, който трябва да бъде представен във формата от Приложение С, представлява едновременно
прогноза за необходимите разходи и максимално възможна сума на общите
разходи, които могат да бъдат финансирани по проекта. Допустимите разходи
трябва да бъдат действителни и описани достатъчно подробно; общи суми няма
да се приемат. В интерес на кандидатите е да подготвят реалистични и
икономически ефективни бюджети, без начислена печалба за кандидата.
За да бъдат признати за финансиране, разходите трябва: да са необходими
за осъществяване на дейностите, включени в проекта; тяхното разходване да е
съобразено с принципите на доброто финансово управление, по-специално да
бъдат спазени изискванията за ефективност на разходите; да са направени от
кандидата или неговите партньори в периода на изпълнение на проекта,
независимо от момента на възстановяване на разходите; да са действително
направени и осчетоводени при кандидата или партньорите, да могат да бъдат
проследени и да бъдат подкрепени от оригинални разходооправдателни
документи.
Успешно завършилите ще получат удостоверение за следдипломна
квалификация от Софиийски университет “Св. Климент Охридски”.
“Връзки с обществеността”: 14 - 16 април 2004 г.,
София
“Управление на човешките ресурси”: 21 - 23 април 2004 г.,
София
“Общински социални услуги”: 28 - 30 април 2004 г.,
София
“Устройство на територията”: 11 - 14 май 2004 г.,
София
“Местни финанси и бюджет”: 19 - 21 май 2004 г.,
София
“Управление на общинската собственост”: 26 - 28 май 2004
г., София
“Стратегическо планиране”: 2 - 4 юни 2004 г.,
София
“Екотуризъм”: 9 - 11 юни 2004 г., София
“Управление
на публичната администрация”: 16 - 18 юни 2004 г., София
“Основи
на инфраструктурата”: 23 - 25 юни 2004 г., София
Условие за
записване: завършено висше образование (бакалавър или магистър)
Николета
Ефремова
тел.: (02) 943 44 22 в. 119
или 0888 72 30 84
[email protected]
Семинарът се организира от ФРМС по покана на Община Лом с
финансовата подкрепа на Американската агенция за международно развитие.
На 17 март в София ФРМС и
вестник “Строителство - Градът” ще проведат съвместно конференция на
тема: “Новите промени в ЗУТ. Промените в правилата и нормите за застрояване
(Наредба №7). Незаконното строителство. Търпимите строежи”. Тя ще бъде
съпътстваща проява в рамките на Годишната международна специализирана
изложба “Българска строителна седмица“ (16 - 19 март), на която традиционно
участват български и чуждестранни представители на търговски фирми,
инвеститори, строителни предприемачи, проектанти, икономисти, управители на
фирми, вносители, дистрибутори и др.
- “Новите промени в ЗУТ” с лектор Савин Ковачев, МРРБ;
- "Промените
в правилата и нормите за застрояване” с лектор арх. Митьо Виделов;
-
“Незаконно строителство и "търпимите строежи"” с лектор инж. Иван
Симидчиев, ДНСК.
Конференцията ще се проведе от 10.00 до 16.00 часа
в конферентна зала “Витоша” на Международния изложбен център “Булгарреклама”
на бул. “Цариградско шосе” 147 в София. За участие са поканени представители
на МРРБ, ДНСК, общински и областни администрации, представители на
бизнес-средите и неправителствени организации.
Николета Ефремова,
ФРМС,
тел.: (02)943
44 22 вътр. 119 или
0888 72 30 84
[email protected]
Hад 30 общини до момента
са заявили готовността си за участие в конкурса на ФРМС за иновационни
практики на българските общини и нестопански организации на тема “Как
стартирахме Кампанията за прозрачност в нашата община?”
Богдана Шопова
[email protected]
тел.: (+359 2) 943
44 22, вътр. 120
факс: (+359 2) 944 23 50
Модел за описание на
иновационни практики можете да намерите в Библиотека ЛОГИН на Интернет-страницата на ФРМС.
На 23 и 24 февруари 2004
г. ФРМС в качеството си на Офис по проектите на програма “Обществен форум” -
фаза 2 организира среща-дискусия, състояла се в с. Чифлик, Троян. На нея
присъстваха координаторите на 25 проекта, финансирани по програма “Обществен
форум” в общините Ловеч, Дряново, Троян и Ябланица. Целта на дискусията бе
обмяна на опит в реализацията на проекти между участниците, споделяне на
добри практики и обсъждане на текущи проблеми. Участниците имаха и
възможността да получат информация относно отворени финансиращи програми, по
които биха могли да кандидатстват.
Програма “Обществен форум” се
реализира се с финансовата подкрепа на Швейцарската агенция за развитие и
сътрудничество.
На 10 март 2004 г. по
инициатива на Дора Янкова, кмет на Община Смолян, ФРМС проведе първи модул
от обучение за кметове на населени места и кметски наместници на общината,
насочен към запознаване на участниците с правната рамка, касаеща делегирани
им от закона правомощия, свързани с подобряване на услугите за гражданите
в кметствата. Обучението е съставено от два модула и е разработено от
Фондацията за реформа в местното самоуправление. В рамките на първия модул
са включени темите “Нормативни актове, регламентиращи териториалното
устройство и местното самоуправление”, “Делегиране на правомощия на
кметовете на населени места и кметски наместници от общинския съвет и кмета
на общината”, “Задължения и правомощия по гражданската регистрация и военния
отчет”, “Правомощия по закона за МВР”, “Правомощия и задължения по Закона за
нотариусите”.
Николета
Ефремова
тел.: (02) 943 44 22 в. 119
или 0888 72 30 84
[email protected]
Hа 26 февруари, четвъртък,
от 11.00 до 12.00 ч. в ефира на “Хоризонт до обед” съвместната рубрика на
ФРМС и БНР “Общински радиофорум” бе посветена на темата “Общинският
бюджет - големите въпросителни”.
На 24 и 25 фувруари в
Шумен ФРМС проведе трето обучение за кметове и общински съветници. Участваха
44 представители на общините Велики Преслав, Венец, Каспичан, Никола
Козлево, Нови пазар, Смядово, Хитрино, Шумен. Между тях - 6 председатели на
общински съвети, 6 кметове, и 5 кметове на кметства от Община Шумен.
Участниците се запознаха с основни моменти в “Законодателната рамка на
местното самоуправление” с лектор Маргарита Проданова, Столична община;
“Общински дейности и услуги” с лектор Дилян Млъзев, общински съветник -
Община Елена; “Общинска собственост” с лектор Маргарита Проданова, Столична
община; “Устройство на територията” с лектор Борис Милчев, Столична община,
“Общински финанси и бюджет” с лектор Здравко Сечков, ФРМС; “Лидерство и
управление” с лектор Лъчезар Росенов, общински съветник от Община Добрич -
град, и “Партньорства” с лектор Татяна Димитрова, ФРМС.
- Информационна и техническа помощ към общини, започващи създаването
на ЦУИГ;
- Регионални срещи на екипите на общинските центрове;
-
Провеждане на регулярна самооценка на центровете;
- Работа в
направлението "е-област - е-община";
- Преработване и актуализиране на
обучителния модул за дружелюбно обслужване на гражданите;
-
Разработване на нов отделен обучителен модул “Комуникационни умения за
работа с клиенти”, предназначен за екипите на общинските центровете;
-
Създаване на концепция и методика за обслужване в общините на базата на
Закона за електронния документообмен и електронния подпис (ЗЕДЕП);
-
Стъпки за сертификат за качество ISO:9000;
- Обратна връзка от
клиентите и анализ, водещ до промяна;
- Разработване на идеи за
проекти и търсене на финансиране;
- Обучителни пътувания за
проучване на нов опит;
- Услуги за бизнеса.
На срещата
бяха приети критерии за оценка работата на членовете на екипа и неговото
обновление с нови членове. ФРМС и екипът решиха в срок до средата на април
да публикуват и издадат нови и актуализирани материали по методологията за
изграждане и развитие на общински центрове за услуги и информация на
гражданите (ОЦУИГ). Голяма част от материалите ще бъдат достъпни в специална
рубрика в уеб-страницата на ФРМС, която в момента се обновява. Бе решено
следващото заседание на екипа да се проведе през втората половина на април.
НА МЕСТНИТЕ ВЛАСТИ ЛОГИН
За вашия принос към мрежата и допълнителна информация се обръщайте към
Богдана Шопова, координатор "Иновационни практики/ЛОГИН"
Целта на доклада, изготвен от Асоциацията на местните власти в Литва, е да представи въздействието от присъединяването към
Европейския Съюз върху действията на местните власти в Литва по отношение
изискванията на Европейската стратегия за заетостта, Европейския социален
фонд и Националния план за действие, свързан с местната политика за заетост.
Към теми в Библиотеката: Европейска интеграция;
Взаимодействие между местни власти и централна власт; Социални услуги
Целта на доклада, изготвен от Асоциацията на местните
власти в Литва, е да направи преглед на готовността на литовските общини,
региони и други заинтересовани страни в регионалното развитие за участие в
Европейската регионална политика и да направи препоръки за регионалната
политика на Литва.
Към теми в Библиотеката:
Европейска интеграция; Взаимодействие между местни власти и централна власт;
Регионално развитие
Целта на доклада, изготвен от Асоциацията на местните
власти в Литва, е да разгледа отговорностите на местните власти в процеса на
предприсъединяване, основните фактори за успешно изпълнение на тези
отговорности, съществуващите пропуски и причините за тях. Анализират се
последствията от прилагането на изискванията на Европейския съюз в ключовите
сектори, свързани с околната среда, и стъпките за постигане на по-голяма
ефективност на процеса.
Към теми в Библиотеката:
Европейска интеграция; Проблеми на околната среда, Урбанизация
Община Разград
По предложение и с участието на
жителите на кв. “Абритус” е изградена нова детска площадка. За по-доброто й
поддържане и опазване при предаването й в завършен вид е подписано
Споразумение за обществено-частно партньорство между общината и
децата.
Автор: Елка Неделчева, главен експерт “Връзки с
обществеността”, Община Разград, тел.: (084) 660 230, [email protected]
Краен срок: 29 март 2004 г.
обявен от Правната програма на Институт "Отворено общество -
София", и Канадската агенция за международно развитие. Конкурсът има за цел
да подпомага осъществяването на реформа в българската полиция чрез
стимулиране, създаване и подкрепа на устойчиви партньорства между полицията
и местните общности, представлявани от неправителствени организации, органи
на местно самоуправление и други лидери на местните общности.
1. Развитие на съществуващи устойчиви добри практики на местни
партньорства за разрешаване на проблеми на местната сигурност и
обществения ред
Могат да кандидатстват
организации, регистрирани по Закона за юридическите лица с нестопанска цел и
вписани в регистъра към Министерство на правосъдието на юридическите лица,
извършващи общественополезна дейност.
2. Изграждане на местни партньорства за разрешаване на
специфични проблеми на сигурността и обществения ред в райони с
преобладаващо население от малцинствени етнически групи
3. Повишаване
капацитета на полицията за оказване на първична помощ на жертви на семейно
насилие и/или сексуални престъпления- са специализирани в работа с полицията и/или с жертви на
престъпления;
Няма да бъдат финансирани следните дейности: придобиване на
дълготрайни материални активи; политическа и стопанска дейност; индивидуални
проекти за пътуване/обучение в страната и чужбина; хуманитарна помощ;
обзавеждане, охранителна техника и поддръжка; дейности, които са част от
друг текущ проект на кандидата.
- имат постоянен екип;
- имат трайно установени
контакти с териториалните структури на МВР и с органите на местна
власт.
Краен срок: 9 април 2004 г.
Делегацията на Европейската комисия в България обявява
шестото издание на ежегодния конкурс "Робер Шуман" за най-добър
журналистически материал на тема Европейски съюз.
За
победителите във всяка от четирите категории са предвидени по 300 евро.
- Творческа автобиография
- Авторски журналистически материали:
За Интернет-медии: представя се разпечатка на страницата с
дата на публикуване и се посочва връзка към материала;
- Име и адрес на
медията, за която работят
За
печатните медии: представя се фотокопие от публикуваната
статия;
За електронните медии: видео- или аудиокасета с
излъчени материали (общо времетраене - до 30 минути);
- Телефон, факс и електронен адрес за
контакт
Конкурсните материали трябва да отговарят на следните
изисквания:
- Да са индивидуални авторски материали;
Приемат се максимум три журналистически материала от участник в
конкурса.
- Да се отличават с
аналитичност, актуалност, обективност и собствен стил;
- Да са
публикувани или излъчени в периода от 8 април 2003 г. до 8 април 2004 г. и
върху тях да бъдат посочени датата на публикуване/излъчване и името на
медията.Конкурсните материали се оценяват от независимо жури.
Материали
се приемат до 18.00 часа на 9 април 2004 г. (важи датата на пощенското
клеймо) на адрес:
ПАН Консултантс
бул. "Цар Освободител" №17А, ет.1,
ап. 2
София 1000
За конкурса Робер Шуман
на Transparency
International
Краен срок: B>2 април 2004 г.
За контакти:
Sarah Tyler
[email protected]
Краен срок: 15 април
2004 г. и 15 септември 2004 г. <
BR>Нова програма на Фондация
"Следваща страница" (Next Page Foundation) и нейните компоненти са:
1. Преводи и финансова подкрепа за издатели (могат да кандидатстват и
издатели от България)
Документите за кандидатстване се изпращат (за предпочитане) по
електронна поща, факс или поща до:
2. Информационен обмен и работа в
мрежи
Next Page Foundation
Христина
Маринова
координатор проект
ул. "Любен Каравелов" 35
1142
София
[email protected]
тел./факс: (02) 986 65 12
на
Фондация "Следваща страница" (Next Page Foundation)
Краен срок: текущ
Подкрепят се издания,
посветени на:
1. история, движения, съвременни социални проблеми;
Кандидатурите се
разглеждат на всеки три месеца.
2. устна
традиция на ромите - ще се дава предимство на поректи, които ангажират
ромите - например за събиране на устни свидетелства;
3. образователни
материали;
4. проза и поезия от ромски автори.
Всеки издател може да кандидатства
максимум за три заглавия.
Предложения и запитвания отправяйте чрез поща,
ел. поща или факс до:
Next Page Foundation
ул. "Любен Каравелов"
35
1142 София
тел./факс: (02) 986 65 12
[email protected]
Краен срок: 15 май 2004 г.
За повече
информация:
[email protected]
Краен срок: 30 ноември 2004 г.
Посолството на Полша в София обявява шесто издание на
конкурса за най-добра журналистическа публикация или цикъл публикации на
тема "Полша през 2004 г." Целта на конкурса е да запознае българската
общественост с актуалната обществено-политическа и икономическа обстановка в
Полша.
по в. Дневник
Краен срок:
16 май 2004 г.
Намаляването на отпадъците е реален принос
към защита на климата и чистота на околната природа. Ако вашият проект
победи, ще посетите Виена - град модел в опазване на околната среда.
- S - 6 - 10 години;
- M - 11 - 14 години;
- L - 15 - 18
години.
Попълнете формуляра за участие на английски или немски. Помолете
родители, приятели или учители за помощ.
Подгответе презентнация за
проекта ви - в PowerPoint или Word or Acrobat - на английски или немски.
Използвайте илюстрации, снимки, видео, графики, за да обясните проекта
си.
Ако още нещо не ви е ясно, повече информация ще получите на е-mail
адрес:
[email protected]
Краен срок: 9 април 2004
г.
В рамките на конкурса ще бъдат подпомогнати предпечатната
подготовка, печата и част от разпространението на вече готови текстове
(Предпечат на авторския материал; Предпечат на корицата на изданието;
Корекции на предпечатния вариант; Печат на изданието; Популяризиране на
изданието; Разпространение на изданието.
Те трябва да обхващат теми,
свързани с подготовката на България за присъединяване към Европейския съюз и
да са насочени към целевите групи: Гражданското общество; Представители на
малък и среден бизнес; Земеделци; Представители на местните власти; НПО;
Учители; Ученици/студенти.
В конкурса могат да участват и материали,
засягащи мисията, развитието и процеса на разширяване на Европейския съюз.
Проектите за издаване на книги по
оригинални авторски идеи за ЕС и подготовката на България за членство в ЕС
следва да бъдат планирани и осъществени в периода 31 май - 31 юли 2004 г.
Дейността на НПО/учебното заведение да е свързана с подготовката на
България за членство в ЕС или развитието на гражданското общество в
страната.
Кандидатите могат да участват само с едно предложение, а
авторските колективи - с една организация.
В конкурса могат да участват
само оригинални авторски идеи, които не са получавали финансиране за
издаване от друг източник.
След издаването 30 броя от печатното издание
стават собственост на Възложителя.
А/ Минимален тираж - 500 броя.
Б/ В изданията трябва да е
отбелязана финансовата подкрепа на Програма Фар на Европейския съюз;
В/ Всяко финансирано издание трябва да бъде предоставено на
Консорциума в PDF формат за публикуване в Интернет страницата на
Делегацията на Европейската комисия в България.
Г/ По 2 броя от
изданието трябва да бъдат разпространени до 8-те Евро-инфо центъра в
България, 6-те европейски документационни центъра, универсалните
библиотеки в 28-те областни центъра, както и до 30 други адреса по списък,
предоставен от Възложителя.
След провеждането на конкурса ще бъдат
сключени договори за финансиране на 5 проекта за издаване на книги по
оригинални авторски идеи за ЕС и подготовката на България за членство в ЕС.
Крайна дата за приключване на дейностите по
проекта е 6 август 2004 г.
Като се вземат под внимание посочените по-горе условия и
условията за сключване на договори, следните типове преки разходи могат да
бъдат признати за финансиране: Разходи, произтичащи пряко от изискванията на
договора, включително разходите за финансово обслужване (в частност таксите
за банковите трансфери и финансови гаранции:
1.1. Разходи за предпечатна подготовка;
1.2. Разходи за коректури;
1.3. Разходи за печат;
1.4. Разходи за популяризиране на изданието
под формата на срещи и информационни материали за медиите и участниците в
срещите;
1.5. Разходи за разпространение на изискваните от Възложителя
количества от изданието.
Собственото нефинансово участие може да бъде осигурено от автора или от ресурсите на организацията, партньорите или на други частни или обществени източници, които не участват в изпълнението на проекта, при условие, че не дублира разходи, които са бюджетирани като финансов принос в бюджета на проекта. Като нефинансово участие се признава дарение в услуги, което:
Следните разходи се считат за неприемливи: разходи за покриване на задължения и загуби; разходи за покриване на лихви по финансови задължения; разходи, които се финансират по други договори; загуби от курсови разлики; разходи, които са настъпили преди подписването на договора за финансиране с кандидата; данъци, вкл. ДДС, освен в случаите, когато кандидатът или партньорите му не могат да го възстановят и съответните разпоредби оторизират покриването на данъците.
Кандидатстващата организация трябва да представи комплект документи, включващ:
Кандидатурите трябва да бъдат получени в запечатан плик по пощата, куриер
или на ръка (документ за получаване ще бъде връчен при регистрацията на
документацията) на адреса на изпълнителя на Информационната и комуникационна
програма на Делегацията на Европейската комисия в България:
"СПАН
Консултанс"
бул. "Цар Освободител" 17А
София 1504
За конкурса
"Подпомагане на печатни издания по оригинални авторски идеи, свързани с ЕС и
предприсъединителния процес на България"
Кандидатури, изпратени по друг начин (факс или електронна поща), или на друг адрес, ще бъдат дисквалифицирани. Крайният срок за подаване на документите за кандидатстване е 9 април 2004 г., 17:00 часа. Всички кандидатури, получени след този срок, няма да бъдат разглеждани, независимо от датата на пощенското клеймо или от факта, че причините за забавянето са извън Кандидата.
Въпроси, рефериращи към заглавието на конкурса, могат да бъдат изпращани по
факс или електронна поща не по-късно от 22 март 2004 г. на следния адрес:
Факс: 02/9438702
mailto:[email protected]
На зададените
въпроси ще бъде отговорено не по-късно от 12 дни преди крайния срок за
кандидатстване. Отговорите, както и зададените въпроси без идентифициране на
питащия, ще бъдат публикувани на Интернет-страницата на Делегацията на ЕК в
България.
Списъкът с класираните проекти се очаква да бъде публикувани към 18 май 2004 г. на http://www.evropa.bg/. Преговорите с кандидатите на първите 5 класирани проекта ще бъдат проведени в периода 18 - 26 май 2004.
Приложение C: Формат на Автобиография - C6_Prilojenie_C.doc (38.50 KB)
Приложение В: Формуляр за Бюджет на проекта с инструкции за
попълване - C6_Prilojenie_B.xls (31.50 KB)
Приложение А: Формулярът за кандидатстване с формат на
декларация - C6_Prilojenie_A.doc (150.50 KB)
Критерии за техническа оценка на предложените проекти -
kriteri.doc (39.50 KB)
Темите са:
1. Интеграция на хората с увреждания.
2. Активни
граждански инициативи за да направим училищата по-привлекателни и да предпазим
децата от ранно напускане на училището.
2. Обучение за цял живот.
Съвместни акции са открити за каниддатстване за всяка институция и/или организация от сферата на образованието, обучението и работата с младежи.
В проектопредложенията трябва да участват поне четири страни, от които минимум две - членки на ЕС. Максималната продължителност на проекта е 2 години.
По теми 1. и 2. финансирането ще бъде между 200 000 и 300 000 евро. По тема 3 максималната помощ ще бъде 200 000. Проектите следва да се ко-финансират до 75%.
Могат да кандидатстват организации/институции от:
- 15 страни-членки на
ЕС;
- страните от ЕЕА: Исландия, Норвегия и Лихтенщайн;
-
присъединяващите се страни: Кипър, Чешка Република, Естония, Унгария, Латвия,
Литва, Малта, Полша, Словакия и Словения;
- страните кандидатки: България и
Румъния.
- Предстои подписването на споразумение за участие и за Турция.
Повече информация ще намерите в:
Youth Users' Guide
Joint Actions - Socrates, Leonardo Da Vinci and Youth
programmes. (OJ C 288/09)
YOUTH Joint Actions (action 4) - Guidelines
YOUTH Joint
Actions - Partner Search Forum
Контакти:
DG EAC D.1 - Youth
DG Education and Culture
European
Commission
200 rue de la Loi
B-1049 Brussels
phone: +32 2 296 200
9
fax: +32 2 296 73 58
[email protected]
europa.eu.int/comm/youth/index_en.html
Socrates, Leonardo & Youth Technical Assistance Office
59-61 Rue de
Treves
B-1040 Brussels
phone: +32 2 233 0111
fax: +32 2 233 0150
[email protected]
www.socleoyouth.be/
Стажантите работят в следните сфери:
начало >>
Национална асоциация за прием
на студенти
След дипломата - пак диплома
Нова
Интернет-страница на Агенцията за приватизация
Международна
асоциация на юристите, работещи в областта на медиите
Качеството на живот - основен приоритет за гражданите в
разширения Европейски съюз
Годишна конференция на NISPAcee, 13 - 15 май 2004 г., Вилнюс,
Литва
Указание за практическото приложение на параграф 46 от
Преходните и заключителни разпоредби към ЗКПО
Пълна и актуална информация за висшите учебни заведения в
България. Подаване на кандидат-студентски документи чрез регионалните центрове
на асоциацията.
За българите като граждани
на страна, кандидатка за членство в Европейския съюз, нарастват възможностите
не само за специализации по междудържавни спогодби със страни от ЕС, но и за
стажове в самите институции на Съюза.
в. Дневник
Hа среща в
Белград на 5-6 март 2004 г. e cъздадена Международна асоциация на юристите,
работещи в областта на медиите - Нова организация, която ще защитава свободата
на словото в Източна Европа.
Изследването констатира, че за повечето
европейци доброто здраве, достатъчният доход и семейството са трите основни
фактора, допринасящи за добър живот.
на Интернет-страницата
на Министерство на финансите
Промени в осигуряването на работещите до 5 дни в месеца
Български форум за здравословни и безопасни работни места
Международна
конференция “Възобновяеми енергии 2004”, Бон, Германия
Втори брой на
Информационен бюлетин на Програма “Достъп до информация”
Нова страница по
въпросите за изменение на климата
създадена от Мрежата на
природозащитните организации в България BlueLink
Програма Capacity
2015
на Програмата на ООН за развитие надгражда дейностите на
Възможности 21 век, като се стреми да помогне на страните в преход да
посрещнат целите за устойчиво развитие по Програма
Дневен ред 21 век и Целите
за развитие на хилядолетието на местно ниво.
начало >>
Пролетен брой на списанието Local Government Brief:
Антикорупцията на кръстопът, 2004
Този е-седмичник е спонсориран от
Американската агенция за международно развитие
и
Институт Отворено общество - Будапеща