Foundation for Local Government Reform
Иновационни практики в България
Обмен на иновации за развитие на местното самоуправление
назад

Номинирай
Verification Code
Въведете кода от картинката тук:
Ако не виждате кода добре, натиснете върху картинката, за да видите нов
Предистория
Основната цел бе да се дадат идеи за приобщаващи практики, които да направят трудните уроци достъпни и разбираеми за всички ученици. Да се оптимизира екипната работа между преподаватели от различни дисциплини. Ученици и местна общност да узнаят повече за това: 1. Какво да направим, за да не изчезват растенията и животните? 2. Как да помогнем за опазване на чистотата в природата? 3. Как да намалим замърсяването на въздуха
Практика
Ученици от втори до седми клас бяха разпределени в три екипа. Целта бе с интерактивни дейности и по забавен и лесен начин, да бъдат представени конкретни решения. Първият екип демонстрира своя проект за малка ботаническа градина. Децата описаха основните характеристики на цветя, които сами са отгледали в класната стая. Вторият екип представи идеи как можем да вдъхнем втори живот на ненужните отпадъци. За целта учениците от втори и трети клас старателно подготвиха костюми от отпадъчни материали. Резултатът бе атрактивно модно ревю. Междувременно третият екип работеше на сцената, за да даде нагледен отговор на въпроса „Как да намалим замърсяването на въздуха?“. Децата изработиха материали с които доказаха любознателност и отговорност към екологичните проблеми. Направиха и видео клип на английски, разискващ същите теми.

Основната цел бе да се дадат идеи за приобщаващи практики, които да направят трудните уроци достъпни и разбираеми за всички ученици. Да се оптимизира екипната работа между преподаватели от различни дисциплини. Ученици и местна общност да узнаят повече за това: 1. Какво да направим, за да не изчезват растенията и животните? 2. Как да помогнем за опазване на чистотата в природата? 3. Как да намалим замърсяването на въздуха

Активности и времева рамка: Подготовката отнема около 2 месеца – от обсъждане на идеи до реализация. Предварително се изработват сценарий, табла, костюми , презентация. Следва работа по групи. Събитието е беше обявено в местната електронна медия Балканец. Изработени са покани за родителите. Правени са репетиции.

Събитието е проведено в актовата зала на училището; консумативи бяха осигурени от Център приобщаващо образование – маркери, картони, тиксо; мултимедия, предварително изработени табла.
Ресурси - човеко-часове:
Имаше общо 80 участници и 220 души публика.
Резултати
Нестандартният начин на учене се харесва и че интердисциплинарното преподаване е добър и успешен подход. Подобна инициатива създава възможност за включване на деца с различно възможности.

Основни предизвикателства: Екипната работа е предизвикателство и интердисциплинарността – как да включат отделните предмети в една тема. Голямото предизвикателство е включването на децата със СОП – как да участват, така че да се представят успешно и да се чувстват добре и приети.

Елементи, които се получиха най-добре: Изработените от учениците табла и видео могат да се използват самостоятелно, както и презентацията за замърсяването на въздуха.

Постигнати цели: Самата посещаемост на събитието доказва успеха му, както и реакциите им. Също онлайн активността на потребителите по отношение на събитието на уеб медията Balkanec.

Лице за контакт:
Цвети Владимирова
[email protected]
Прикачени файлове:
Sliven.pdf
Иноватор: ros
Дата на публикация: 18 март 2017
Номинации: 0
ros

-

Tel:
Fax:

[Номинирай]

назад

Valid XHTML 1.0 Transitional


Разпечатано от сайта на ФРМС - Printed from the FLGR Website.
Сайт, разработен от Нимасистъмс. Developed by Nimasystems.
www.nimasystems.com, +359 896 610 876, [email protected]