Foundation for Local Government Reform
Иновационни практики в България
Обмен на иновации за развитие на местното самоуправление
Общуване с гражданите
Район "Изгрев"
назад

Номинирай
Verification Code
Въведете кода от картинката тук:
Ако не виждате кода добре, натиснете върху картинката, за да видите нов
Предистория

Основна цел на столичен Район "Изгрев" е да "събуди" гражданското общество и да засили участието на гражданите в местното самоуправление. Методите, които ръководството на общината избира, целят постигането на спокойно и постоянно общуване с гражданите за търсене на повече възможности за диалог, открояване на проблемите и оптималното им решаване в съответствие с ресурсите, възможностите и правомощията, делегирани от Столичния общински съвет на районния кмет на Район "Изгрев".
Практика

Решаването на проблеми от сферата на местното самоуправление зависи от близостта или отдалечеността на местната изпълнителна власт от гражданите и от желанието на общинското ръководство за пълноценен диалог с тях. В програмата за четиригодишното управление на Район "Изгрев" е заложен диалогът като най-важен инструмент за общуване с гражданите. Районното ръководство намира множество подходящи начини, чрез които да осъществи връзка с гражданите на район "Изгрев".

Регулярни срещи с населението:
За изминалия четиригодишен период се провеждат множество регулярни срещи с населението. Основните цели на тези срещи са отчитане изпълнението на отделни районни задачи и набиране на информация за нововъзникнали проблеми. Такива срещи се провеждат със Съюза на пенсионерите, със Съюза на офицерите от запаса, с Районната общност на творците на изкуството и културата (РОТИК) "Изгрев", с Обществения екологичен съвет, с младежката организация "Изгрев" и с други групи граждани.

Периодични писмени послания:
Редовна практика чрез четирите години на управление е изпращането на периодични писмени послания до жителите на Район "Изгрев". Повечето от тях се пускат във всяка пощенска кутия около 15000 на брой. Други се поставят във всеки вход, а трети се оставят на места с по-голяма посещаемост като пунктовете за плащане на ток, вода, парно и телефон, пощи, читалища, учебни заведения и по-големи магазини на територията на района. Значителна част от тези послания призовават към подобряване на общото хигиенно състояние на района и към приобщаване на населението към проблемите на чистотата. Втори благодарят на всеки жител за включването му/й в районните акции за почистване на предблоковите пространства. Трети анонсират телефони и адреси на различни служби, предоставящи услуги на гражданите, като ВиК, РПУ, Бърза помощ, пощенски клонове и т. н.

Ежегодни отчети на кмета:
Всяка година кметът на Район "Изгрев" и неговите сътрудници подготвят и публикуват ежегодни отчети на кмета за извършеното от него и неговият екип за всяка година от управлението. Отчетите са във вид на вестник, на страниците на който кметът споделя с гражданите извършеното по основните общински дейности, отбелязва нещата, които не е свършил, както и причините за това. Всеки вестник-отчет завършва с подписа на кмета, което означава, че той носи отговорност пред гражданите на района за всеки ред и за всеки публикуван факт и цифра. Тези вестници влизат ежегодно във всяка пощенска кутия. За районното ръководство е много важно изводите на кмета и неговите сътрудници да съвпадат максимално с изводите и оценката на отделния гражданин.

Гореща телефонна линия:
Район "Изгрев", заедно с фондация "Салва", кандидатства по линия на "Фар Демокрация" за откриване на гореща телефонна линия. След получаване на необходимото финансиране и откриването на горещата линия, гражданите на Район "Изгрев" могат да споделят свои виждания и предложения за решаване на конкретни проблеми на територията на района. Те също така могат да сигнализират за извършени нарушения от страна на районната администрация или за корупция.

Лекции:
По предложение на гражданите, всеки месец Район "Изгрев" организира и провежда лекции. Последните две от тях третират темите "Реформата в социалната политика" и "Проблемите на етажната собственост в условията на остарялата нормативна база". Тези лекции, както и ежемесечните срещи на кмета с гражданите, са добра възможност да се отговори по-пълно на исканията на населението и да се разрешат съществуващите проблеми.

Безплатна юридическа консултация:
Район "Изгрев" създава възможност за получаване на безплатна юридическа консултация от всички граждани. В понеделник, сряда и петък следобяд всеки гражданин може да потърси и получи в писмен вид нужната му юридическа информация от дежурните юристи. Тази възможност се ползва вече четвърти месец както от гражданите на Район "Изгрев", така и от граждани на други райони на столицата и на други градове в страната.
Резултати

Установени са трайни и ползотворни пътища за двустранен поток на информация от органите на местната власт към избирателите и обратното с оглед оптимално решаване на проблемите на територията на района. Районната администрация демонстрира по категоричен начин своята воля за максимално осведомяване на гражданите по общинските дела. Допълнителните инициативи, като информацията за адресите и телефоните на ключови служби, безплатната юридическа консултация и др., се оценяват от населението на района като добри и навременни инициативи.
Иноватор: Симеон Димчев
Дата на публикация: 06 юли 1999
Номинации: 5
Симеон Димчев
кмет
София - 1172
бул." Драган Цанков" 23 А
Tel:(02)71 00 64
Fax:(02)70 40 98

[Номинирай]

назад

Valid XHTML 1.0 Transitional


Разпечатано от сайта на ФРМС - Printed from the FLGR Website.
Сайт, разработен от Нимасистъмс. Developed by Nimasystems.
www.nimasystems.com, +359 896 610 876, [email protected]