Foundation for Local Government Reform
Иновационни практики в България
Обмен на иновации за развитие на местното самоуправление
назад

Номинирай
Verification Code
Въведете кода от картинката тук:
Ако не виждате кода добре, натиснете върху картинката, за да видите нов
Предистория

Идеята за Център за административни услуги и информация възниква в контекста на:
- Потребността от нов подход и ново качество на административното обслужване;
- Примера и опита на общините, реализирали вече тази идея;
- Готовността на Фондацията за реформа в местното самоуправление за подпомагане развитието на силно и ефективно местно самоуправление и реализацията на новаторски практики, намерила конкретен израз в Програма Дунавска инициатива ;
- Желанието на ръководството на Община Русе за затвърдяване на убеждението сред собствените й граждани, че общинската администрация ще управлява своята част от обществените дела единствено и само в полза и услуга на техните потребности и желания.
Практика

Етапи на реализация:
- Генериране на визия и дефиниране на цели колко бързо и с какви средства Община Русе може да се превърне в еталон за административно обслужване на гражданите.
- Проучване на обществената нагласа и потребностите.
- Определяне на стратегията доближаване на услугите и необходимата информация до гражданите, концентрация на извършването им, опростяване на процедурата, отделяне на процеса на осигуряване на услугите от оперативната дейност на общинските служители, въвеждане на принципа на служебното начало, гарантиране на позитивно отношение и вежливо обслужване на гражданите.
- Вземане на решение за участие в конкурса за проекти по Програма Дунавска инициатива , формиране на екип, разработване на проекта и участие в конкурса.
- След номинирането, разработване на план за практическата реализация, финансов план и техническо задание.
- Обявяване на конкурси за реализация на проекта и създаване на Центъра.
- Медийна кампания и отпечатване на рекламни и информационни материали.
- Подбор и обучение на кадрите.
- Вълнуващо и запомнящо се тържествено откриване.

Реализация:
Фактическата реализация по изграждането и оборудването на центъра започва в началото на лятото на 2000 г. Поради различното физическо месторазположение на общинските структурни звена е решено Центърът да се изгради на две места в централната административна сграда (основен център) и в сградата, където са разположени техническите служби на общинската администрация (филиал).
- Изпълнението на архитектурно-строителния проект е финансирано със средства от Инвестиционния фонд на Община Русе, а техническото и технологичното оборудване на центъра се доставя със средства, предоставени от ААМР чрез ФРМС.
- В процеса на изграждането на центъра особено внимание е отделено на популяризирането на идеята в общественото пространство, най-вече с активното съдействие на медиите.
- Реализацията на архитектурно-строителния проект е осъществена елегантно, оборудването е модерно и функционално. Особен колорит създават оригиналните информационни табла, предназначени за поставяне на образците формуляри.
- Шест вида брошури в различен цвят предоставят информация за всички видове услуги и за необходимите документи - разделени тематично и по място на извършване на услугите, в т. ч. пълен списък на видовете услуги и указател на службите в общинската администрация.

Идеи за развитие
- Изграждане на комуникационна връзка между основния център и филиала и осигуряване на единна програмна и информационна среда идеята е в процес на реализация.
- Разширяване на обхвата и броя на услугите.
- Разработване и внедряване на документно ориентирана система, при която ще отпадне потребността от попълване на формуляри от страна на гражданите.
- Изнасяне на същинското извършване на някои от услугите в центъра и реализирането им в момента на депозираното искане.
- Разширяване на информационния елемент чрез предоставяне на различен вид допълнителна информация
Hаредби и решения на Общинския съвет, бизнес и туристическа информация, друга нормативна информация.
Резултати

Центърът за административни услуги и информация в Община Русе работи с граждани от 5 ноември 2000 г. Опасенията, че прекомерният поток от граждани (при мащабите на Община Русе той е средно около 200 човека на ден) трудно ще бъде поет при новата организация и технология на работа, се оказват напразни. Центърът функционира изключително добре, при опростена процедура на извършваните услуги, със стройна организация на работата и отлично взаимодействие и координация с останалите функционални отдели и длъжностни лица. Русенският център за пръв път в страната съчетава дейностите на Общинската и на Областната администрация. На Областния управител на Област Русе са предоставени две работни места в основния център - за деловодство и информация, с което на практика се реализират изискванията към работата на държавната администрация, заложени в ЗАОФЮЛ.
Иноватор: Милко Балкански
Дата на публикация: 05 май 2001
Номинации: 1
Милко Балкански
Ръководител на Центъра
Русе - 7000
пл. Свобода 6
Tel:(082) 822 382
Fax:

[Номинирай]

назад

Valid XHTML 1.0 Transitional


Разпечатано от сайта на ФРМС - Printed from the FLGR Website.
Сайт, разработен от Нимасистъмс. Developed by Nimasystems.
www.nimasystems.com, +359 896 610 876, [email protected]