Foundation for Local Government Reform
Иновационни практики в България
Обмен на иновации за развитие на местното самоуправление
назад

Номинирай
Verification Code
Въведете кода от картинката тук:
Ако не виждате кода добре, натиснете върху картинката, за да видите нов
Предистория

Идеята за обособяване на място за заявяване и получаване на услуги от гражданите на общината възниква като резултат от търсенето на решения за облекчаване на режима по обслужване на гражданите. Между периода на възникване на идеята и дефиниране на целта за изграждане на Центъра бе изграден работен екип, който проучи причините и анализира факторите на хаоса в предоставянето на услуги и информация на гражданите. Бяха проучени успешни практики.
Практика

Технологията на реализация на идеята е свързана със зам. кмета Иван Перчински като ръководител на екипа. На обучение, проведено през м. февруари 2000 г. от ФРМС, Програма Дунавска инициатива , реализацията на идеята е обезпечена с консултантска помощ и финансиране.

Центърът за услуги и информация предоставя 76 вида услуги, осигурени от следните работни места: 1. Обща информация; 2. Общо деловодство и жалби; 3. Гражданско състояние и ЕСГРАОН; 4. Общинско имущество; 5. Здравно осигуряване и жилищно настаняване; 6. Стопански дейности и екология; 7. Каса; 8. Правни съвети; 9. Техническо деловодство.

Изградена е единна технологична система за контрол върху документооборота и сроковете за изпълнение на отделните услуги, програмно обезпечена от деловодна програма, разработена от екип под ръководството на инж. В. Сирачевска, консултант при реализацията на проекта.

Системата се обезпечава от 35 компютърни работни станции и два сървъра - за базата данни на Центъра и за поддържане на мрежата.

Постигнат е оптимален обхват на служителите с достъп до системата на основата на възможностите, които осигурява деловодната програма за контрола по изпълнение на услугите. С набирането на допълнителни финансови средства мрежата е физически изградена, като позволява разширяване без допълнителни разходи. За периода 26.10.2000 г. 25.01.2001 г., общият брой на предоставените услуги за граждани е 3127.

Отпечатана е брошура с Наредбите на Общината и обща информация за нивата и функциите на отделните органи на местното самоуправление, както и брошура с информация за необходимите документи и сроковете за предоставяне на всяка една от услугите.

Кадровото предимство на Центъра е изградената взаимозаменяемост и подкрепящи взаимоотношения между служителите му. Моделът на Община Видин за извеждането на служителите от съответните отдели, които предоставят услуги, е работещо местно решение.

Организационно и технически дейността се подпомага от специалиста Обща информация , който ръководи и насочва клиентите на Центъра. Управлението се извършва от секретаря на Община Видин.

Обособено е табло за мнения, предложения и питания към администрацията и ръководството на Общината. Изготвена е схема на организационната структура на управление на Община Видин, с йерархията на законодателна и изпълнителна власт и подчинеността на отделните служби в общинската администрация. Подготвена и отпечатана е анкета, съдържаща шест въпроса. Основна нейна цел е проучване на мнението на гражданите на Видин за тяхната оценка и ефект от реорганизацията на обслужването на гражданите. Всеки един от попълнилите анкетата определят за себе си удовлетворение от качеството на обслужване в Центъра, като преобладават положителните мнения и по останалите отправени въпроси. Предстои публично отразяване на резултатите.

Усилията за подобряване на обслужването на гражданите ще продължи с програмното обезпечаване на дейностите по издаване на лицензи, общинската собственост и наеми.
Резултати

Извършена е цялостна промяна в организацията на дейността на местната администрация и е създадена система за предоставяне на услуги и информация за гражданите.

С нейното въвеждане дейността на администрацията бе поставена на нови принципи като повишаване на контрола върху сроковете на изпълнение, намаляване на времето за предоставяне на услуги, прозрачност на местното самоуправление и служба в най-добрия интерес на гражданите и закона.
Иноватор: д-р Иван Ценов
Дата на публикация: 05 май 2001
Номинации: 21
д-р Иван Ценов
Кмет
Видин - 3700
пл. Бдинци 2
Tel:(094) 216 316
Fax:(094) 601 132
http://www.vidin.net

[Номинирай]

назад

Valid XHTML 1.0 Transitional


Разпечатано от сайта на ФРМС - Printed from the FLGR Website.
Сайт, разработен от Нимасистъмс. Developed by Nimasystems.
www.nimasystems.com, +359 896 610 876, [email protected]