Foundation for Local Government Reform
Защо ЦУИГ?

СЪВРЕМЕННОТО АДМИНИСТРАТИВНО ОБСЛУЖВАНЕ -

ОБЩИНСКИ ЦЕНТЪР ЗА УСЛУГИ И ИНФОРМАЦИЯ

През мандат 1999 - 2003 в над 80 български общини ангажирани и инициативни кметове и общински специалисти създадоха, внедриха и наложиха нова, съвременна, прозрачна, публична, актуална, ефективна организация на административно обслужване

ОБЩИНСКИ ЦЕНТРОВЕ ЗА УСЛУГИ И ИНФОРМАЦИЯ

Едва в края на 2002 г., със свое Решение No 878 от 29.12.2002 г., Министерски съвет прие Концепция за подобряване на административното обслуж ване в контекста на принципа едно гише и базисен модел на обслужване на едно гише . Първите няколко десетки общини с Центрове за услуги и информация бяха изпреварили това Решение отговаряйки на пот реб ностите на гражданите, в интерес на ефективния управленски подход и в съответствие с изискванията на нормативната уредба:

- Закон за административното обслужване на физическите и юридическите лица (ЗАОФЮЛ);

- Закон за администрацията;

- Закон за ограничаване административното регулиране и административния контрол върху стопанската дейност (ЗОАРАКСД);

- Решение No 866 от 28.12.2002 г. на Министерски съвет за приемане на Стратегия за електронно правителство, в чието Приложение No 3 са посочени 20 индикативни административни услуги, които до 2005 г. ще бъдат предоставяни и по електронен път съгласно изискванията на Европейската комисия;

- Закон за местното самоуправление и местната администрация.

Стандарти за постигане:

- Увеличаване на прозрачността в работата и намаляване предпоставките за корупция - ограни чаване прекия контакт на клиента със служители от всички нива на йерархията;

- Ограничаване на регулаторните режими за бизнеса като количество и като бюрократичност в процедурата;

- Увеличаване каналите за достъп и качеството на предоставяната информация и консултации за гражданите и бизнеса;

- Намаляване сроковете и бюрократичните стъпки (и спънки) в осъществяване на административните услуги.


Средствата никога не са достатъчни.

Всяко общинско ръководство внимателно обмисля своите инвестиции и усилията за привличане на средства.



Инвестицията в изграждане на

ОБЩИНСКИ ЦЕНТЪР ЗА УСЛУГИ И ИНФОРМАЦИЯ

означава:

- Цялостен автоматизиран управленски контрол върху общинските дейности; институционална ста билност;

- Наличие на действащ ориентир и регулатор при вземането на управленски решения; повишаване ад министративния капацитет на местната власт;

- Устойчиво повишаване доверието на хората към Общината - чрез достъпни, по-бързо и качествено из вършени услуги, в дружелюбна, етична, антико руп ционна среда;

- Създаване на задължителните предпоставки за електронното управление на местно ниво и предос тавяне на услуги, съответстващи на европейските стандарти - във връзка с изпълнение изискванията за присъединяване към Европейския съюз.

Нашите клиенти, партньори и избиратели гражданите и бизнесът очакват полагащото се на всеки данъкоплатец внимание, професионализъм, етичност и оптимално организиран процес на административно обслужване.



Създадените добри Общински центрове за услуги и информация (ОЦУИГ)

категорично се доказаха като

МОДЕЛ ЗА ПО-ДОБРО АДМИНИСТРАТИВНО ОБСЛУЖВАНЕ.


Ако рискувате да направите една добра инвес тиция, с която ще се гордеете в края на мандата си да предоставите на Вашите съграждани съвременния начин на обслужване чрез (същевременно) управ ленския инструмент Център за услуги и информация то не е необходимо да преоткривате "топлата вода".

Потърсете опита и знанието, събрани до сега:

- Разговаряйте с колеги и специалисти от общини с ефективно действащ Център за услуги и информация убедете се в управленските ползи;

- Посетете такъв Център и наблюдавайте негова та работа убедете се в позитивното отношение на клиентите (Списък общини с функциониращи центрове за услуги и информация на гражданите, 1998 - 2003, ще намерите тук;

- Потърсете повече информация от водещи общини, от Фондацията за реформа в местното самоуп равление, от Националното сдружение на общините в Р България.

Изграждането на ВСЕКИ НОВ ЦЕНТЪР Е ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВО!

Ако ви е необходима методическа помощ, обърнете се към Екипа за новаторски практики към ФРМС

и към нас -

Фондацията за реформа в местното самоуправление!



Valid XHTML 1.0 Transitional


Разпечатано от сайта на ФРМС - Printed from the FLGR Website.
Сайт, разработен от Нимасистъмс. Developed by Nimasystems.
www.nimasystems.com, +359 896 610 876, [email protected]