Foundation for Local Government Reform
Иновационни практики в България
Обмен на иновации за развитие на местното самоуправление
назад

Номинирай
Verification Code
Въведете кода от картинката тук:
Ако не виждате кода добре, натиснете върху картинката, за да видите нов
Предистория

Идеята за модерни комунникации в Община Мездра, за въвеждане на система за автоматизация на aдминистративната и финансова дейност и за изграждане на информационен център за гражданите и за бизнеса, в който да се извършват бързи и качествени услуги, е приета още в началото на 2000 година в Стратегията за развитие на Община Мездра и Програмите за реализация в периода 2000 - 2006 година.
Практика

Началото на модерните комуникации като гаранция за качествени услуги и информираност на гражданите и подобряването работата на специалистите в общинска администрация - Мездра е поставено през 2000 г. със закупуването на компютри и изграждането на първия етап на локалната компютърна мрежа през м. август 2000 г. В началото на 2001 г. със средства от общинския бюджет е закупена още техника, а през м. април се извърши разширяване на компютърната мрежа. Към м. август 2001 г. в Община Мездра вече има изградена локална компютърна мрежа, в която са включени 15 компютъра и 3 мрежови принтера, още 6 принтера, скенер и програмни продукти: ЛБД "Население", ТРЗ "Счетоводство", "Издаване на лицензи и удостоверения за продажба на алкохол и тютюневи изделия" (собствена разработка), правно-информационна система " АПИС + Процедури", "Апис-финанси", Информационна система за Община Мездра, базирана на HTML, достъпна по мрежата.

Още от началото на 2000 г. Община Мездра има собствена страница в Интернет с адрес: www.mezdra.dir.bg, на която се представят основните характеристики на общината, съпроводени с богат снимков и статистически материал (таблици, графики). Общината ползва Интернет от национален доставчик Orbitel, като на служителите е гарантиран ежедневен достъп до Интернет.

През октомври 2001 г. е сключен договор с Банк Хай Сис - ООД, София, за разработване и внедряване на програмна система "Информационно осигуряване на финансовата и административно-управленческа дейност" на община Мездра със следните модули: Администратор, Наеми общински обекти, Наеми общински терени, Наеми общински жилища, Актуване на общинска собственост, Такси и услуги, Касов салон, Техническа служба - 5 лиценза, Деловодство - 7 лиценза, СУБД SyBase SQL Anywhere Studio Server-Base for Unix за 10 потребители. Проектът е реализиран за една година.

Тази реализация съвпада с кандидатстването на Община Мездра с проект "Общински център за услуги и информация на гражданите" по Програма "Подобряване обслужването на гражданите" на Фондация за реформа в местното самоуправление и Американската агенция за международно развитие.

От февруари до октомври 2002 г. проектът за центъра е реализиран с финансовата помощ от 29 000 лв., предоставена от ФРМС/ААМР и над 75 000 лв. собствени средства. В модерна и приятна обстановка в Центъра са обособени 7 работни места: Обща информация, Каса, СУ - кадастър и регулация, Общинска собственост, Стопански дейности , в съчетание с Гише на предприемача и съответния програмен продукт, Гражданско състояние (с програмен продукт ЛБД "Население") и Деловодство. Всички места работят с модул Деловодство и със специализираните модули на съответните отдели в общинската администрация. Те са достъпни чрез Linux- сървър. Локалните станции в Центъра работят с Windows XP. Към центъра функционират и 2 изнесени работни места, които също са компютъризирани: Обредни дейности и работно място в кметство Зверино - най-голямото кметство в общината, което обслужва още 5 села, с население над 3000 души.

Община Мездра вече планира разширяването на Центъра и включване в него на работни места за държавните институции, намиращи се в сградата на общинската администрация: Службата за социално подпомагане, Данъчно бюро, Поземлена комисия и Дирекция "Бюро по труда".
Резултати

Към настоящия момент в системата за автоматизация на административната и финансова дейност на Община Мездра са включени 33 компютъра, свързани в локална компютърна мрежа, с ежедневен достъп до Интернет, 5 лазерни принтера 10 мастилено-струйни, достъпни по мрежата, 2 скенера, 16 програмни продукта, включвайки 9-те модула на системата Е-община, което позволява да се проследява движението на всяка регистрирана преписка и във всеки момент да се получава информация за нейното състояние. Тази система автоматизира дейността на отделните дирекции и отдели и същевременно осигурява консолидирана информация за мениджмънта на Община Мездра. Община Мездра продължава разширяването на възможностите, тъй като и системата Е-община е отворена. Предстои внедряването на допълнителни модули на Банк Хай Сис - ООД, София. Информационно-справочен и Касов салон, Наказателни постановления, Лицензи и разрешителни - съвместна разработка с общинските компютърни специалисти, с цел да се създадат допълнителни улеснения в обслужването на населението и работата на специалистите в Община Мездра.
Иноватор: Нина Данколова, секретар<br>Янко Попов, ст. експерт"Компютърни системи и технологии"
Дата на публикация: 16 ноември 2002
Номинации: 23
Нина Данколова, секретар<br>Янко Попов, ст. експерт"Компютърни системи и технологии"

Мездра - 3100
ул. "Христо Ботев" 27
Tel:(0910) 25 21, 23 85
Fax:(0910) 25 23
http://www.mezdra.dir.bg

[Номинирай]

назад

Valid XHTML 1.0 Transitional


Разпечатано от сайта на ФРМС - Printed from the FLGR Website.
Сайт, разработен от Нимасистъмс. Developed by Nimasystems.
www.nimasystems.com, +359 896 610 876, [email protected]