Foundation for Local Government Reform
Иновационни практики в България
Обмен на иновации за развитие на местното самоуправление
назад

Номинирай
Verification Code
Въведете кода от картинката тук:
Ако не виждате кода добре, натиснете върху картинката, за да видите нов
Предистория
Екипът на Община Хасково още през 2000 г. насочи усилията си към разработване на цялостна концепция за подпомагане на бизнеса и привличане на инвестиции в региона. Въпросите:

Каква е връзката между интереса на чуждестранния инвеститор и реализацията на инвестиции в общината?

Какви проблеми съществуват в нашата община и доколко те могат да бъдат пречка за потенциалните инвеститори?

Каква е нашата роля като община за подпомагане на процеса?

Отговорите на всички тези въпроси бяха получени на съвместна среща с представители на бизнеса в общината (в т.ч. чуждестранни инвеститори). Общината представи вижданията си за привличане на инвеститори в общината, а те изложиха конкретните си впечатления и проблемите с които са се сблъскали при контактите си с местната власт. Дискутира ни бяха възможностите за сътрудничество и начините за осъществяване на т.нар. обществено-частни партньорства в рамките на действуващата в РБ законова уредба.

Практика
1. В рамките на дейностите по маркетинг на общината и бизнеса бяха издадени:

Маркетингов профил - съдържащ кратка и актуална информация за всички сфери на живот в община Хасково (като се започне от брой и структура на населението, ръст на безработица, икономическа, социална сфера и се достигне до възможности за туризъм и отдих);

Бизнес каталог - представящ бизнес средата в региона с профили на фирмите (контактна информация, технико-технологично оборудване, производство и пазари, бъдещи проекти и инвестиции и т.н.);

Презентация в Интернет - гореизброените са изготвени на хартиен носител и в електронен вариант. Публикувани са в официалния сайт на общината в раздела насочен към бизнеса. Освен това поддържаме и актуализираме подобна информация в редица съвместни сайтове (напр. в сайта на Регионално сдружение на общините Марица и сайта на БПМИР- www . invest . bg )

2. Разработвайки своята Ориентационна програма за привличане на инвеститори в региона, Община Хасково изхожда от позицията, че е нужно да си даде ясна представа за реалната картина на ситуацията в България, а именно: Страната ни не е лесно място за чуждия инвеститор - сам да дойде, да научи и да опознае средата - това е едно много сложно бизнес решение; във връзка с това общината трябва да положи максимум усилия, за да осигури инвестиции и да подпомогне развитието на бизнеса в региона.

Ориентационните услуги обхващат широк спектър - от най-елементарните до най-специфичните такива: Представяне и ориентация; Култура и история; Управленска структура; Бизнес среда; Чужди инвестиции; Законодателство; Банкова система; Счетоводни стандарти; Данъци и данъчна система в България; Трудова сила; Бъдещо развитие и просперитет. Най-важният аспект в осъществяването на Ориентационната програма е гъвкавостта по отношение на: време, срещи и информация. Всеки инвеститор може да отдели различен период от времето си за проучване на обстановката в даден регион, затова ние трябва да бъдем гъвкави и да успеем да представим всичко от програмата дори за ден-два. Освен това трябва добре да се преценят специфичните изисквания и да се наблегне на конкретни насоки при всеки един потенциален инвеститор според интереса му. Предвидили сме в Екипа да участват експерти от различни области, които да дават прецизни и компетентни отговори. Те са общински служители, работещи в конкретната сфера и разполагащи с точна и изчерпателна информация в дадената област. Заменяемостта им е абсолютно обезпечена, тъй като срещите ще се осъществяват между инвеститора и представители на отдела в общината, който работи в определената сфера.

3. Съществен принос на общината е и предоставянето на безплатно офис пространство, което е иновационна практика в работата на българската община. В Офис центъра ще бъде настанен всеки потенциален инвеститор, проявил интерес към региона. Той ще има възможност да получи цялата необходима му информация, да прецени възможностите и тогава да вземе своето решение за инвестиране.

Резултати

В резултат на тази съвместна работа беше разработена Програма за привличане на инвеститори, включваща три основни компонента: Маркетинг на общината и на фирмите в региона на търговски изложения, панаири и други международни форуми; Ориентационна програма, насочена към запознаване с конкретните условия в дадена община; Корпоративен офис център - предоставяне на безплатно офис пространство в сгради общинска собственост за периода на адаптация;

Иноватор: Мария Филева
Дата на публикация: 23 март 2006
Номинации: 0
Мария Филева
главен експерт
Хасково - 6300
пл. Общински 1
Tel:038/603 422
Fax:038/66 41 20

[Номинирай]

назад

Valid XHTML 1.0 Transitional


Разпечатано от сайта на ФРМС - Printed from the FLGR Website.
Сайт, разработен от Нимасистъмс. Developed by Nimasystems.
www.nimasystems.com, +359 896 610 876, [email protected]