Foundation for Local Government Reform
Иновационни практики в България
Обмен на иновации за развитие на местното самоуправление
назад

Номинирай
Verification Code
Въведете кода от картинката тук:
Ако не виждате кода добре, натиснете върху картинката, за да видите нов
Предистория
В България част от правата на пациентите са регламентирани в няколко закона, а друга част не са регламентирани изобщо. Необходимостта от Закон за пациента е крайно необходимо. В България бланкетното обявяване на пациента, на който се отрежда централно място, не е законодателно потвърдено в единен закон. Когато няма закон, тогава има беззаконие и ние живеем в тази действителност.
Практика
Целта на проекта е разработване на проекто-Закон за правата на пациента, ето защо беше проведена широка информационна и застъпническа кампания сред 728 представители на местната власт и деконцентрирани структури, 840 пациенти, 200 журналисти, улични срещи с граждани в 28 града, 1720 анкетни проучвания.

Консолидира се мнението на всички заинтересовани страни от неправителствения сектор, също така и със съсловни организации: Български лекарски съюз, Български зъболекарски съюз, Българска асоциация по здравни грижи, Български фармацевтичен съюз.

Срещи бяха проведени и с институции: Парламентарна здравна комисия, Парламентарна комисия по взаимодействие с НО, Министерство на здравеопазването и НЗОК.

В самото начало на проекта се ситуира Експертна група на лидери на пациентски общности, като беше проучен европейският опит относно законодателната система в Европа на пациентските права или правата на потребителите в здравната система.

След извършеното проучване се разработи Законопроект за правата и задълженията на пациента от юрист с опит в защита правата в здравеопазването.

Резултати
Изработването на Закон за пациента се постига чрез взаимодействие между неправителствения сектор с държавната и местна власт с цел защита на гражданските права при ползването на медицински услуги.

Законът за пациента е създаден като резултат от проведените акции на обществени места, кръгли маси с представителите на властта, гражданите и медиите в 28 града на територията на България.

Очакваният резултат от проекта е приемането на Закон за пациента. Този закон ще сложи в ред взаимоотношенията между граждани и доставчици на медицински услуги.

Законопроектът беше входиран в Народното събрание след наше искане да бъде разгледан в Комисията по взаимодействие с НО и жалби на граждани (КВЦНОЖГ).

Пълна подкрепа за него беше дадена от Обществения съвет на КВЦНОЖГ, Парламентарна Здравна Комисия и от Омбудсмана на Република България. За повече информация: www.kzzbg.eu

Иноватор: ros
Дата на публикация: 22 август 2016
Номинации: 0
ros

-

Tel:
Fax:

[Номинирай]

назад

Valid XHTML 1.0 Transitional


Разпечатано от сайта на ФРМС - Printed from the FLGR Website.
Сайт, разработен от Нимасистъмс. Developed by Nimasystems.
www.nimasystems.com, +359 896 610 876, [email protected]